![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Själv har jag testat hormoner i olika skeden i livet, men alltid fått lägga ner försöket p g a olika biverkningar, mest humörrelaterade. Jag har insett att läkare måste skriva ut medicinen - gör de detta för en så banal sak som semsesterresa? Jag tittar nämligen förtvivlat i almanackan och ser att på dagen det står Arlanda - Aten är det också dags att starta om cykeln ![]() Undrar varför det mest är kvinnor som är intresserade av denna väsktråd... Själva tänkte vi prova och resa med en ryggsäck (troligen 40 liters) och en kabintrolley, mjuk. Barnen tar varsin 30 liters säck, typ vuxendagvandringssäck. Och polletera bara trolleyn med alla vätskor i, resten handbagage. Förresten är jag också ARG över att jag måste skicka vätskor. Både jag och dottern tål inte parfymer, och hur lätt är det att i Grekland hitta parfymfri tvål, schampo, SOLKRÄM o s v om väskan skulle försvinna ![]() /Marianne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
Detta innebär att om mensen är beräknad första resdagen och man ska vara borta två-tre veckor så kan man bara skjuta upp den så att den istället kommer mitt under resan. Pest eller kolera? Beroende på var man tänker åka kanske det är mindre dåligt att den kommer från början - eller så är det mindre dåligt att den kommer i slutet ![]() Jag känner inte till om det finns andra preparat som man ta för att skjuta på mensen längre tid, eller om man kan få Primolut-Nor utskrivet för mer än 10 dagar. Har inte haft behov att ta reda på det, men det kan du ju kolla med en läkare. Om du har varit känslig för hormoner tidigare så ska du kanske ändå tänka dig för ett par gånger. Eller rättare sagt: rådgör med en läkare om saken! Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
mkh: jag har också haft problem med p-piller och sånt tidigare i livet. Men det här är inget östrogen, dessutom tar man det under så begränsad att jag inte tror att det är nån fara. Men kolla på fass.se, där fanns rejält med info om den. |
|
||||
|
||||
![]()
På väg till ett möte men lämnar en liten rapport om dagsläget:
Den mindre bagen har i dag bytts in mot en väska som är nästan exakt lik den här: ![]() Min är dock mindre, rymmer 55 liter. Alltså inte mycket mer än ryggsäcken jag redan har men den är grymt bra inredd så jag tror den kommer att funka. Riktigt stabil är den, med 5 års garanti. Enda minuset är vikten - 4.8 kg. Det är jättemycket. Nu får vi se hur gammalt detta tredje inköp blir ![]() Från ett molnigt Patmos föreslog Arne att jag skulle anpassa packningen efter väskan, inte väskan efter packningen. Men det vore ju alldeles för enkelt ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här blir det ryggsäck på 50 liter av märket Everest. Sitter skönare och är större än min gamla Haglöfs. Ringde butiken och reserverade ett ex idag.
Väger nästan ingenting. ![]() Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Det är precis vad jag har: en Everest 50 l. Den har hängt med bra och en enda detalj har gått sönder: spännet till avbärarbältet. Det är dock inte trasigare än att det går att spänna bältet ändå.
Jag uppfattar Everest som klart prisvärda ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den liknar min, fast det är inte samma. Säkert en bra väska!
Men... jag kollade på sajten som bilden kommer ifrån, och tycker det ser ut som att modellen heter Glow. Stämmer det? Det står i så fall att den som väger 4,8 kg rymmer 71 liter. Det låter iofs bättre än 55, men tänkte bara, ifall du behöver en anledning att byta den, så... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=inkfish;90819]Jo, det finns ett till som jag glömt namnet på nu. Men Primolut-nor är bättre, enligt min tjejkompis som är läkare.
Jag själv brukar använda Provera och den kan användas längre än 10 dagar! Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Väskan på Inkfish bild liknar den jag åkte till Brasilien med i vintras.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Bilden på väskan är lika som min fast min rymmer 164 liter. De flesta frågar var väskan ska med mig!!Väskan ska ingenstans längre den är parkerad i förrådet och kommer troligen aldrig att användas igen.
Uffe |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|