![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Fast nog var det längesedan man bodde på ett ställe utan duschdraperi...
mrwalker: Hur är den att bära på ryggen då, i jämförelse med en vanlig ryggsäck? |
|
|||
|
|||
![]()
Ikke så verst, og bedre enn andre trillesekker jeg har sett. Den har et bæresystem som ihvertfall matcher mange rimelige ryggsekker. Pakker du ikke for tungt bør den fungere fint som ryggsekk (10-15 kg), men ikke for langtur/fjelltur. For tyngre oppakning (15-20kg) er det kun en skikkelig ryggsekk som duger.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Mer seriöst: tack för ett MYCKET matnyttigt inlägg, det ska jag fundera igenom ordentligt! Ja, jag har varit och köpt en mindre rullis i dag, lite pinsamt att du skulle fråga för den är FÖR liten insåg jag när jag kom hem, den rymmer inte mer än ryggan så imorgon blir det ny shoppingrunda ![]() ![]() Citat:
![]() Jag letade upp den och den var då en fantastisk säck ![]() ![]() Det har jag haft på väldigt få ställen under åren, faktiskt. Så jag släpar envist runt på skrapan. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Usch, nu skäms jag nästan över alla väskor
![]() Nej, allvarligt, mina två äldre ungdomar håller på med skidsport på juniorelitnivå som en del av er vet. Det blir många resor med VÄLDIGT mycket grejer som ska med. Att till exempel packa för två som ska tävla i en vecka i Ryssland i februari, det kräver väskor! Men de sex paren skidor och stavar får jag inte ner, hur jag än bär mig åt... |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Detta med fönsterskrapan förstår jag inte. Hur mkt skavalar ni i duschen egentligen? Har bott utan duschdraperi och visst blir det blött på golvet, men det löser man ju bara med att lägga ut en handduk. Piece of cake!
Sen håller jag med Elisabeth. Det var längesedan jag bodde på ett ställe utan duschdraperi. /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
En sak är klar: man får alltid mängder av bra råd på Kalimera
![]() Kör på, det är jätteroligt! Jag bor inte på charterhotell och har mycket sällan duschdraperi. Citat:
Bor alltid hyfsat billigt och har alltså hyfsat låg standard. Prioriterar saker som havsutsikt framför välutrustat pentry och lika välutrustat badrum. Det gör att man ofta duschar HELA badrummet när man duschar. Trots att man tar SNABB dusch. Och avrinningen finns enligt nåt slags grekisk standard ![]() På det här viset är jag alltid blöt om fötterna när jag kliver ur duschen. Med dessa blöta fötter går jag in i rummet där de lätt blir lite skitiga igen. Efter några vändor fram och tillbaka har jag då i regel svarta fotavtryck BÅDE i badrummet och rummet! OM jag har en handduk att offra så lägger jag den just utanför badrummet för att kunna torka fötterna varje gång jag går ut. Funkar sisådär. Och den uppmärksamme läsare som orkat ända hit ner bör nu belönas av insikten att fönsterskrapa är lika nödvändig på resan som passet är ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kan duscha, jag lovar!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nåväl, duschskrapa kommer jag aldrig att ta med mig, lite blött om fötterna tål man väl
![]() Däremot är skärbrädan oumbärlig! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vilket tokgäng man e-umgås med...
Fäste mig vid Birgittas tips om att handla i vanliga affärer. Gör det! Många gånger är priserna upptrissade på turiststråken. Att man inte kan språket betyder ingenting. Jämförpriser är inte vanligt, inte heller säkert att priset står på hyllkanten eller på grejen man köper, i så fall frågar man bara "på´så kostísi aftå´? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Fördelen med det är att man sen under vintern kan ta fram saltet ur skafferiet därhemma och så är det grekisk text på förpackningen! ![]() Nackdelen är att en del saker är hejdlöst dyrt! Tamponger är nog det värsta jag sett, det brukar jag ta med vad som behövs för styckpriset kan vara minst det dubbla mot Apotekets hemma. |
|
||||
|
||||
![]()
Primolut-Nor tar mycket mindre plats, skaffa det så behöver du inte byta väska
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Måste bara säga att jag är jäkligt nöjd över att ha lyckats vända tillbaka den här tråden till att handla om väskfunderingar igen
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag är mycket imponerad!
![]() Det är nästan så det borde finnas ett namn för den konsten. Ung. som något som sportkommentatorer använder. "Och här ser vi hur hon lyckades göra ett...!" |
|
||||
|
||||
![]()
Har faktiskt övervägt det av skäl som har med migränen att göra - men det är inte helt självklart att jag vill mixtra med cykeln (läses lämpligen med långt y)
|
|
||||
|
||||
![]()
Ni är bra roliga. Och helt klart är att väskdiskussioner alltid lyckas bli långa här på Kalimera.
Jag tror att det finns lika många packningar som det finns resenärer - ingens väska ser nog likadan ut inuti. /Janet som just bytt ut rullväskan mot en ryggsäck (efter att ha släpat rullväskan i snöslask och grus hur långt som helst... vad det nu har med Greklandsresor att göra) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Däremot har både jag och dottern använt primolut ett par gånger - trots att vi vanligen är näst intill tablettvägrare i andra sammanhang. Jag tillhör dessutom dem som aldrig (!) har tillfört kroppen hormoner på något annat sätt. Primolut har fungerat klockrent på oss båda. Så snart man slutat ta dem trampar cykeln på som vanligt. Helt klart värt det vid semester och - i hennes fall - vissa tävlingar. Och så är det billigare än tamponger ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Min migrän är hormonrelaterad, troligen är det östrogendippen innan mens som triggar den.
Därför funderade jag på att skjuta upp mensen för att slippa migrän. Men dels vet jag inte om gulkroppshormonet i Primolut-nor OCKSÅ påverkar min migrän negativt, dels tog jag aldrig reda på tabletterna stoppar östrogendippen eller bara blödningen. Dessutom stötte jag på folk som fått besvärliga blödningar av den och det var ju inte riktigt meningen. ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|