![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Jag köper de mesta fröerna från Sverige (Impecta). Den växten låter spännande, har du något foto på frukterna? |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE
Den växten låter spännande, har du något foto på frukterna?[/QUOTE] Kitronlikören görs inte på frukterna, som smakar illa, utan på bladen. Frukterna påminner lite om citroner i utseendet och de jag sett har varit gröna. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Här kan du läsa om och se bilder på Kitron. http://mysite.wanadoo-members.co.uk/...wers/naxos.htm Som Eva skrev är det skalet man avvänder vid likörtillverkningen, det är väldigt tjockt och fruktköttet utgör bara en mycket liten del av den stora frukten.
Tack så jättemycket för de vackra bilderna från din trädgård! Ann-Kristin ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Aha, är det den som de här äter det vita må tro! De ser just ut så där och blir jättestora har jag sett i en trädgård påväg till Charakopio.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
Avundas dig för de vackra blommorna. Mina pelargoner sköter sig som dom ska, men det är så otroligt hård mark här så fort det torkar opp på våren. Två nätters regn ska väl få växterna att överleva ett tag till. Det var ett skönt ljud att höra kluckandet och strilandet av regn ner i cisternerna.
När du nämner pepino är det alltså inte peponi? Vad är det för frukt? Ni har fler sorter än vi här i öster. |
|
|||
|
|||
![]()
Pepino hör till potatis och tomatsläktet, smaken är en blandning av melon och päron. Den är cremgul med violetta ränder. Det är inte Peponi.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|