![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej, Uffe. Det vore väl alldeles förfärligt om bloggandet blev till tvång! Är säker på att alla vi Kalimeror förstår att ibland har du ingen lust att berätta. Tänk på att skådisar har spelledigt ibland, det måste en bloggare också ha lov till.
Lino |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Uffe!
Det spelar ingen roll om det blir lite skrivet bara det blir lite grann. Vi längtar och trängtar efter dessa brev. Hur är det förresten med tuppen låter han som en galning eller....? Kommer ner till din härliga ö 23.05 (om allt går som det ska) i få se nu ikväll blir det ju, en ny dag har ju börjat! Hoppas verkligen att solen visar sig från sin bästa sida i 2 veckor framåt. Hoppas att Bali är lika härligt som jag har upplevt Kreta på andra små ställen. Det blir nog bra, det finns ju ialla fall OUZO !!!! Hälsningar ifrån Kerstin i Sala |
|
|||
|
|||
![]()
Hej ULF Skriv på om du orkar även ett par ord räcker.Vi var i Chania 1984 första gången tog bussen till Platanias köpte tomater.vatten och youghurt i affären och gick ned till stranden inga solstolar bara vi och ett Grekiskt par .I Platanias drack vi kaffe på en ouzeria som vi under årens lopp sett växa o byta ägare men behållit den Grekiska stilen . Ibland om man har tur kan man få uppleva ett gäng gubbar sjungande ätande .Vid ett tillfälle hade en lite yngre medlem Stor MC o sexskjutare Hälsn JAN
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Kickie |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Kickie
Undrar om det är samma gubbe som brukar vara här? Puffran i ett svartbrunt hölster! Han vill inte vara med på bild om det är samma och när han blir full är han rent av farlig, det har jag skrivit om tidigare. Då skjuter han på skyltar så det är bara att huka sig. Han är så avundsjuk på min Beretta med 15 skott i magasinet. Talar jämt om för mig att utlänningar inte får ha handeldvapen. Det är polisen som jag känner som har fixat den åt mig för 5 år sen!! Ironiskt va! Jag tror de flesta har skjutvapen här nere. Uffe Senast redigerad av UlfWiman den 2007-05-20 klockan 12:39. Anledning: Komplettering |
|
||||
|
||||
![]()
Uffe,
Om jag inte minns fel heter mannen (kirios) Manolis och han är överallt ![]() Det kan stämma att han är skjutglad vid "högtidliga tillfällen" även om jag aldrig sett det själv. Däremot behandlas han med enorm respekt, så jag har gissat att han är något av en höjdare i området. Han ses ofta i sällskap med välklädda yngre grekiska kvinnor och tycks ha öga för fägring. Kickie Senast redigerad av Kikh den 2007-05-20 klockan 12:50. |
|
||||
|
||||
![]()
Lokala maffian kanske? Min dotter jobbade i Rethymnon när den omtalade skottlossningen på rockcafé skedde gissa om mor var glad att hon inte var i närheten. Vid den skottlosnningen var det tur att inte fler dog.
Tyvärr finns det ett samband mellan många vapen bland befolkningen och dödsskjutningar. Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Smaskens för vovven... Men hur är deet med Nisse? Har inte hört om honom på länge! Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Nisseär inte med oss längre. Han gick till de sälla jaktmarkerna för ungefär en månad sedan.
Uffe |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|