![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla tips!
![]() Nu har jag fått lite att fundera på! Afrika lockar mig och har alltid gjort så. De som jag känner som besökt Afrika säger att det inte går att beskriva Afrika utan att man måste uppleva det. Mvh. Stina, som just nu längtar allra mest till Grekland ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Enklaste sättet att uppleva Afrika är annars att åka till Gambia. Finns som charterresmål med ca 8 timmar flygresa. Om man bara håller sig på hotellet upplever man inte Afrika, men man behöver inte ge sig många meter utanför hotellområdet för att ordentligt uppleva kontinentens atmosfär.
|
|
|||
|
|||
![]()
Klart du ska besöka Zanzibar! Jag besöker Zanzibar väldigt mycket, då på sydostkusten i en by som heter Paje (uttalas Padje).
Där finns många guesthouses och inte så "mycket" turister. Själv så bor jag i ett hus där nere titta på www.nygaard.se Vad du bör se upp med om du ska iväg på en safari är bland annat MYGG som kan ge dig Malaria, och det här med mat ute på safarien, har träffat otaliga människor som har blivit magskjuka och fått sin slutresa till Zanzibar i sängen och hos läkare. Mvh, Lars Senast redigerad av zan den 2007-06-19 klockan 13:22. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|