![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Precis exakt Fontana!!! På de större turistorterna är det snarare regel än undantag att man serverar dansk vitost i stället för fetaost. Detta givetvis av kostnadsskäl enär den danska osten, gjord på komjölk, är mycket billigare i inköp!!!!
Arne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
För att spä på otäckheterna lite till så är faktiskt även Saganakin ofta imorterad. Bl a från Arla i Danmark...
![]() Jag fick med mig en etikett hem för några år sedan då jag tänkte att det skulle gå att hitta den Saganakin i Malmö. Tji fick Putte... ![]() ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Numera kan du i de flesta större livsmedelsbutiker köpa den grekiska varianten. Märken som Fage och Fontana är de som jag köper mest av. Om ni inte provat getost (Fontana) - Gör det, den är jäkligt god ![]() ![]() //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mig lurar dom inte. Känner direkt när det är komjölk istället för får eller get. Skulle jag mot förmodad missa detta talar magen om det efter en stund. Är nämligen laktosintollerant och det har blivt sämre med tiden. Tål allt mindre mängd laktos för varje år. Vill påminna om att även opastöriserad komjölk kan vara farlig för gravida men det danska plagiatet är naturligtvis pastöriserat. Mesigare ost får man leta efter.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Har ätit olika sk.fetaostar de senaste nästan fyrtio år för att de har smakat gott !! Har inte haft någe proplem med intolerans av varken den eller den osten, ko get eller får. För mig har det alltid varit ost bra eller sämre, stötte redan på sextiotalet på Bulgarisk feta som ofta var godare än den grekiska ? Troligtvis kommer denna ost nuförtiden från grannlandet på ett enklare sätt, och kostar säkert mindre en den ko-variation från Arla ? Vet ej ifall det har med ursprunget att göra ifall något är smakligt ? Grekerna köper den där de får den största profiten av, då turisterna äter den importerade, och själv som patrioter smaskar de den lokala fetan ? Möjligen är den för dyr för dem idag, och de inhandlar sin Arla feta från Lidle köpmannen ?
|
|
||||
|
||||
![]()
Om du inte är laktosintolerant får du naturligtvis inte några besvär av kofetan .
Eva |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|