Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-04-27, 19:22
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Skiathos

Citat:
Ursprungligen postat av Lasse A Visa inlägg
Är det någon stranad som är mysigare än någon annan.
Ja det är det så klart! Fast vilken, det beror ju på vem man är och vad man vill ha Det finns många här i forumet som kan Skiathos mycket bättre än jag; vi var bara där i fem dagar och hann med andra ord bara med en bråkdel av stränderna. Fast jag blev störtförälskad i ön och möjligheterna att vandra till underbara stränder.

Banana beach är fantastiskt fin med härligt bad och snorkling. Det finns en parasolldel och en nakendel, vi placerade oss mitt emellan och det gick bra det med. Till Lilla banana gick vi inte, men där tror jag det bara är nudister.

Koukounaries spelar i en egen division, den är helt enkelt fantastisk. I augusti är det nog väldigt mycket folk och kommers där, och då tror jag inte jag skulle trivas.

Om man gillar tomma eller nästan tomma stränder så är Krifi Amos ett fint vandringsmål från busshållplats 24. Fast jag gissar att det inte är folktomt i augusti.

Vi åkte med en båttur runt ön. Den stannade vid Lalaria, Kastro, Meghalos Aselinos och ön Tsougria. Det var en mycket bra båttur och härliga stopp och stränder allihop.

Sista morgonen innan vi skulle till flyget tog vi bussen till Tzaneria som är den som brukar räknas som den första av de finaste stränderna på västra delen av ön.

Alla stränder är fina, men de som är längre västerut är bättre än de som är närmare staden.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:21.