![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Man måste ha förarbevis för eu-moppe om man är 17 år.
Det är inte ovanligt att uthyrarna har en nedre åldersgräns för vilka som får hyra. Det är inte heller säkert att försäkringarna gäller under en viss ålder. |
|
||||
|
||||
![]()
Hur var det med det obligatoriska A-körtkortsregeln som infördes 1:a september förra året?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kanske minns fel, men var det inte krav på A-körkort eller eu-moppelicens som infördes? För 50cc alltså. För "tyngre" mc krävs A-körkort.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det var någon här på forumet som sa att man kan få något slags intyg från Vägverket där det står att man har rätt att köra moppe/vespa/scooter utomlands. Det finns ju otaliga trådar här om just moppehyra, men jag hinner inte leta upp just den specifika tråden nu. |
|
||||
|
||||
![]()
"En helt vanlig scooter som tar två personer" kan vara av olika motorstyrka och det ser man inte utanpå, i alla fall inte om man inte har sådana kunskaper om tvåhjulingar att man vet efteråt vilken det var man tittade på
![]() Senast igår sa jag till min dotter "ser du den där motorcykeln" och hon sa "det är ju en vanlig eu-moppe". Som den snabbtänkta person jag är ![]() ![]() 50cc är detsamma som eu-moppe och kräver eu-moppelicens. Allt över det är lätt motorcykel och kräver motorcykelkörkort även i Sverige. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Som tur är så håller sambon på att ta A-kort så då blir det inga problem och man slipper fundera över detta något mer ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|