![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan!
Vi var 2 veckor i Nidri 2005. En liten fin stad! Vi åkte på en dagskryssning mellan öarna, och den finaste ön var nog Fiscardo! Underbar ö! Vi hyrde ingen bil utan använde oss av de lokala bussarna som var hur billiga som helst! Vi åkte också upp till byn Karia, och besökte byns museum! En trevlig grek berättade på grekisk-engelska-kroppsspråk om museet! En upplevelse. Så ska man förstås besöka stranden "Agios Nikitas", en underbart vacker by och strand! ![]() Trevlig resa! M&M ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan!Jag tycker att om ni ska åka på båttru ska ni åka med Ionian Princess, det är en fin liten båt, som gör en jättefin rundtur.
Bil hyr ni billigare på plats.... Jag kan rekomendera Kathisma, en kanonstrand, eller Egremni, dit går troligen båten. Har varit på Lefkas till och från i 15 årstid, så är något mer...så hör av dej. Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Nu ska jag inte vara så petig, men jag ska rätta lite. Fiscardo är otroligt vacker, men det är en by på ön Kefalonia. Oftast när man åker på båtturer mellan de joniska öar som ligger vid Greklands västkust, hamnar man förr eller senare i Fiscardo. Det är den enda byn som klarade sig helskinnad i jordbävningen 1953.
Jenny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hyr bil på plats och av Broumis, ligger mitt i Nidri på vänster sida med näsan söderut, bra fordon och service, har hyrt av dem flera ggr.
Se till att åka upp i bergen minst en sväng, utsikterna är magnifika. Nidri är ingen vacker stad och kräver lite tillvänjning men allting finns och omgivningarna är suveräna. Trevlig resa! Resebrev 1 & 2 , album 1 & 2 //PO |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|