![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Detta är snurrigt värre. Vi var ju flera stycken som lovprisade just Almyrida. Var finns alla dessa inlägg
Tänkte tipsa dej om allt det som redan skrivits men kan inte finna det Nu är jag vilse i nya forumet verkar det![]() Oavsett vad så kan jag VARMT rekomendera Almyrida. Både maken o jag o blir smått lyriska då vi pratar om lilla byn, hotellet vi bodde på, närheten till fina lilla stranden, det härligt klara vattnet samt den goda maten. Jag hoppas verkligen att du blir nöjd. DEn som hittar bättre än jag i detta Forum, och har böttre minne kan kanske berätta VAR vi skrev så mycket, och vackert, om Almyrida Kanske Inkfish kan komma till undsättning? Det var väl inte i det gamla forumet som vi, nyligen, skrev så mycket om A ![]() Birgitta, snurrig eller...........? Kreta, et eget land............. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Karin |
|
|
||||
|
||||
|
Hotell Almyrida Beach är ett helt underbart boende
Frukostbuffén är storartad , personalen jättegullig och det ligger så nära havet. Vi bodde där i en vecka i juni förra året, hade kombinerat en vecka i Paleochora+ en vecka i Almyrida. Vi reste med Apollo. Vi gick dock bort till stranden i andra änden av byn. Där en klippa skjuter ut i vattnet delas stranden av i en klapperstenstrand o en med sand. Det är där som det andra "Almyrida-hotellet" ligger, samme ägare men hotellet har lägenheter o studios o serverade inte frukostbuffé. Vi åt middag ett par tre ggr på hotellet och den maten var väldigt läcker, en stor buffé även där med sallader, "röror", kallskuret, varmrätter samt frukt o annat "sötare" till dessert. Lokalbuss går in till Chania, det kan inte vara mer än 150m till hållplatsen i vägkorsningen. Utefter strandpromenaden finns flera tavernor o caféer, utelivet var dock lugnt o fridfullt Vi föll pladask för både byn o boendet. Det finns mycket vackert i omgivningarna. Nyttja lokalbussen eller hyr fordon så att du kommer ut i byarna uppe i bergen. Eller utefter kusten kanske![]() Lycka till...önskar Birgitta som är en ständig Kreta-återvändare |
|
|
||||
|
||||
|
Malin!! Kolla i gamla Forumet så får du veta mer
Vi var flera som skrev om Almyrida där![]() Tur att någon har koll på läget, TACK ![]() Birgitta som försöker hänga mé |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|