Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-04, 11:57
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Onsdag 4/4

Härligt, Uffe, skall man skratta eller gråta när man läser - jag ler brett! Dumma katten som skulle spy på överkastet, kunde den inte ha gjort det ute?

Ett tips för att undvika sand som blåser in - kapa av ett jeansben, sy igen nertill, fyll benet med något tungt och bulligt (stenar och gamla tidningar? Eller sand!) och sy igen upptill. Lägg det vid springan vid dörren, det borde stoppa blåsten!
Gammal 2007-04-04, 12:05
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Vet katten att du har skaffat ny tvättmaskin tro? Det verkar lurt.
Jag ser en framtid för mig i "Dragtax-branschen"...Ser ni män i byxor som saknar ena benet så vet ni att jag tjänat några kronor Min första dragtax kommer att tillägnas Ulf som tack för hjälpen med mina bankfunderingar.

Kickie
Gammal 2007-04-04, 15:11
monica monica är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag har ett annat tips, på markanderna här i Grekland har de avlånga djur i olika utföranden. De är av tyg och stoppade med vadd, endast att stoppa i tvättmaskinen när de är skitiga.
De räcker längs hela dörren nertill och är som en lång korv, de är till just för dörrdrag. Annars har de på Praktiker, vet ej om ni har den affären på Kreta, en list som man tejpar nertill på dörren och 1 cm från golvet avslutas den med gummilist. Har en själv som är väldigt effektiv.

Monica
Gammal 2007-04-04, 17:26
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Härligt Uffe med din humor! Förstår dock att det är lätt att hålla sig för skratt när man hamnar i dessa situationer du beskriver!

Katter och hårbollar...gnuggade på fläckarna på vardagsrumsmattan med lite olivoljetvål blandat med ljummet vatten förra veckan efter uppstötningar av vår lill-prins här hemma. Han är kastrerad och 13 år gammal, men attans vad morgonpigg han blir så här på våren. Vill ut före klockan sex på morgonen! Men jag ska väl inte klaga eftersom han inte galer vid halv fyra i alla fall

Ivi
Gammal 2007-04-04, 18:16
Mikkels avatar
Mikkel Mikkel är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Hei Uffe.

Dette var morsom lesning. Syntes jeg såg deg og katten . Vi har to og det hender de spyr ja. Og så kommer jeg på en gang vi var på Skiatos, tror det var i 95. Der begynte først en hane og gale, så svarte de andre etter tur sånn i tre fire tiden på morgenen. Men det rare var at da vi kom hjen så savnet jeg akkurat den oppvåkningen. Hører jeg hanegal nå så tenker jeg alltid på Skiatos. Ser frem til neste brev fra deg.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:09.