Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-03-16, 09:56
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Mygg och tips på boende vid Plaka?

Citat:
Ursprungligen postat av Kajode Visa inlägg
Vi får stå och hålla utkik efter rumsraggare som ska till Plaka/Maragas och ev. kanske Harmony Hotel finns på någon skylt. Är det långa avstånd mellan pensionaten vid Plaka/Maragas?

Vad jag har förstått så är det en bit mellan Maragas och Plaka Hur lång tid tar det att gå ställena emellan?
Jag skulle tro att just Harmony Hotel är helt uppbokat av Apollo, men studios och hotell ligger på rad utefter hela strandremsan så ni ska nog kunna hitta något. Mellan Maragas och Plaka är inte alls långt, utgår ni från Agia Anna tar det högst 10 min.att promenera till Maragas som efter ytterligare 5 min. alldeles vid Maragas camping, övergår i Plaka.
Vid Maragas camping finns en busshållplats, en super market och en taverna, Manolis, med bord direkt på den breda stranden, perfekt om man vill ha uppsikt över lekande barn.
Maragas camping hyr även ut rum och studios som ser väldigt fina ut på deras hemsida (googla Maragas camping)
Vi har tyckt att det varit perfekt att bo i det här området, just för närheten till den fantastiska stranden. Vill man ha ett större utbud av tavernor etc. så är det bara en kort promenad in till Agia Anna och vill man in till Naxos stad så tar det ca. 20 min. med bussen.

Appropå mygg har det aldrig varit något större problem på Naxos, men vi har alltid rest i början av juni.

Ann-Kristin

Senast redigerad av Annki den 2007-03-16 klockan 10:35.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:42.