![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Hej igen!
Så pass tidigt som i 4-5 månaden täcker ju oftast försäkringen det mesta, det är värre längre fram i graviditeten typ 7-8 månaden... Men som sagt, man ska alltid kolla upp för att vara säker! Skugga, bad, vätska och hög solskyddsfaktor funkar i ALLA lägen!!! Oftast har man ju inte hunnit bli så stor i 5 månaden och det är ju till fördel i värmen... Själv hade jag med en stooor badring att hänga på/sitta och guppa i som var skönt att ha som en liten extra säkerhet vid kramp i vaden. Speciellt när maken snorklade runt och inte kunde vara till nån hjälp. Behöver nog inte tillägga att jag såg helt crazy ut...
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
När det gäller flygresan så är vore det ju inte roligt att bli betalningsskyldig för eventuell nödlanding och vårdresurser. Men än värre vore det att förlora sitt barn bara för att inte hjälp fanns lättillgängligare. Å andra sidan så flög jag också, sista gången måste ha varit när jag hade ganska exakt tre månader kvar - och jag kan inte minnas att jag överhuvudtaget funderade på riskerna. De är ju väldigt små, om än inte obefintliga. |
|
|
|||
|
|||
|
Tack för alla svar. Summa summarum så verkar det vara ganska personligt hur det upplevs och graviditeten "påverkar" väl alla på lite olika sätt. Vet ännu inte om det blir resa eller inte, men i så fall skulle det vara i ca 4:e månaden.
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|