![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det finns ett trivsamt hotell vid stranden, till vänster där gatan slutar, men jag kommer inte ihåg vad det heter, men det är byggnaden til höger i bild precis bakom strandmuren. //PO Agios Nikitas ![]() Vassiliki ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Annars kan jag rekommendera hotel Odysseas som ligger en bit upp på gatan som går ner till stranden. Ett mycket trevligt hotell, med underbar personal.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=PO]Jo Ving är ju numera instoppat i 'My Travel' tillsammans med Always och söker man på Ag.Nikitos hos My Travel så finns hotell Calypso bokbart men det syns inte om det är med Ving/Always om man inte går vidare och bokar.
Jaha, det var ju glädjande att höra ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Agios Nikitas ser ju jättehärligt ut! Och det låter trevligt på era beskrivningar också. Jag ska definitivt undersöka det vidare!
Hur är det i Vassiliki? Är det inte mer liv (i betydelsen oväsen ![]() ![]() Ruby |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Agios Nikitas ligger framför allt vackert inbäddad med grönska och berg inpå sig. Och där känns mer av grekisk sommaridyll. I Vassiliki är det mer "livligt", men oväsen vet jag inte om där är.Men den har en mysig liten hamn som kantas av tavernor och så. Där är gott om vindsurfande ungdomar, och det kan blåsa rätt friskt på eftermiddagen, men ni reser väl så pass tidigt på säsongen trycket är kanske inte så stort just då. En bit därifrån finns också en mindre strand dit det gåt badbåtar. Vassiliki ligger också bra till för utflykter till västkusten. ha det gott vad ni än väljer ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var i Vasiliki i september och nå´t liv var det inte, de surfare vi såg hade snarare en rätt laid back attityd, Hey dude, wazah! Själva byn är för liten för nått större hålligång. Om ni ändå har tagit er till sydkusten så åk ner till grannbyn Sivota, mycket mysig och naturskön naturhamn för seglare, inte mycket till bad men mysiga tavernor.
Sivota ![]() //PO |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Hur är det förresten att åka moppe på ön? Är vägarna okej, och framför allt - kommer man ner till havet? (Det kan nog bli en lång tråd det här... ![]() Ruby |
|
||||
|
||||
![]()
Vägarna är mycket bra, särskilt om man gillar bergsserpentiner.. men det finns en kustväg också, bred och bra runt nästan hela ön, mycket trafik mella Nidri och Lefkada, annars lugnt.
//PO Västkusten Lefkas ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
En eftermiddag när jag kom från Fiscardo till Vassiliki missade jag bussen till Nidri. Så jag har promenerat från Vassiliki till Nidri under natten. Det var nog den tyngsta vandring jag gått
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
herregud ... klarade du av det ???? hur lång tid tog det ???
altså bussarna i nidri är inte att leka med ... de har konstiga tids intervaller .. man måste typ sova vid hållplatsen .. Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Denna vandring blev starten på en serie "promenader" på de Joniska öarna. Jag bodde där under en längre tid. Sammanlagt blev det åtta veckolånga fotvandringar på Lefkas, Kefalonia och Ithaka. (Ser du en väg så har jag gått på den
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|