![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Majoriteten av läsarna är inte medlemmar alls, de följer med utan att vara medlem. Så är det i många forum, många nöjer sig med att läsa.
Lite statistik: De 30 medlemmar som skrivit mest har tillsammans skrivit 32273 inlägg, av 70374. Procentsatsen får du gärna räkna ut själv. ![]() Senast redigerad av Kalimera den 2007-03-08 klockan 19:36. Anledning: Uppreping borttagen |
|
||||
|
||||
![]()
Jajamen, det känns så bra att ha en uppgift
![]() Det blir väl nåt i stil med att 10 procent skriver nästan 50 procent. Tycker det låter ganska likt alla andra kommunikationssammanhang! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Carina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Kalimera.
De siffrorna släckte för tillfället ngt av mitt statistikbegär. Jag hade lite fel i mina egna ovetenskaplig beräkningar tidigare men desto trevligare att det är många som bidrar till Forumet. Senast redigerad av inkfish den 2007-03-08 klockan 15:30. Anledning: långt citat |
|
||||
|
||||
![]()
3952 medlemmar det dröjer nog inte så länge innan vi är uppe i 4000
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sure, om jag bara ser det så. Jag kom hem igår kväll efter att ha varit några dagar i en internetfri zon och hade då fått ett mejl från Moster som undrade om jag sett inläggen i denna tråd. Det hade jag förståss inte och berusad som jag var av vidderna och fjällens majestät fick jag för mig att 3955 var väldigt nära så när det hade blivit 3959 lite senare på kvällen satt jag beredd - tills jag så småningom insåg att nästa siffra inte alls var 4000... Suck.. tur man har fjällen att skylla på
![]() För övrigt var jag med om något av de mest osannolika man kan tänka sig i onsdags: På kalfjället, längst upp i Sverige, flera mil från bebyggelse, närmare Narvik än någon svensk stad, träffade jag av en ren slump två kalimeror från Landskrona! Där träffar man bara några få personer på en hel dag och att man skulle träffa på två som man känner är en i det närmaste obefintlig "risk". Och så möter jag två kalimeror från Skåne! Nu visste jag iofs att de var på resa i norr, och de hade besökt mig veckan innan och jag hade föreslagit att de skulle gå just den vandringen - men enligt vad jag trodde så var de minst 50 mil därifrån just den dagen. De visste inte alls att jag hade åkt dit, för det gjorde jag hastigt och lustigt i söndags. Tusen och en små omständigheter gjorde att vi råkade mötas på samma led. Att jag inte köpte en lott! På tal om skärmdump förresten; något jag hade velat se är detta: "Flest uppkopplade användare samtidigt var 1 076, 2007-06-27 klockan 21:12." Om uppkopplade är detsamma som inloggade måste användarnamnen ju i det närmaste ha fyllt upp hela skärmen! Det skulle man ha tagit en skärmdump på! Någon annan som såg det? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt!!! Mycket populär sida tydligen!! Kul!! Rätt ny för mej..har vetat om den men inte kollat..............men perfekt nu när vi drar till kreta
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Med anledning av frågan om att det bara är några få som "diskuterar" på forumet är det viktigt att ge de "nya" utrymme så att forumet inte enbart besätts av det gamla gardet!
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men visst finns det ett gäng som varit med länge. Gamla gardet, OK. Om du vill kalla det för det. Men det är just dessa som är ryggraden på Forumet. De flesta av dessa har varit i Grekland 30 - 40 - 50 gånger. Och med den erfarenhet det ger kan de oftast svara på de flesta frågor som dyker upp! Och det är inte så att någon av dem tar luft eller utrymme för någon annan! Det är tråkigt om du tycker att det är en viss grupp som dominerar Forumet, men det är också så att det är de som besvarar de flesta frågorna! Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Jag uppfattar inte Bukefalos inlägg som varken kritik eller klander utan ett viktigt påpekande som det aldrig skadar att säga.
En annan aspekt på att det är några få som skriver mest är att den gruppen aldrig är densamma under långa perioder. Bland dem som skriver mycket numer är det bara knappt 10 stycken som var medlemmar när jag blev det för drygt 7 år sedan. Under åren har de flesta i gruppen som skriver mycket bytts ut många gånger, folk har kommit och gått. Jag tror att om man gjorde statistik för varje månad så skulle de 30 som skrivit mest variera ganska mycket varje gång. Det är ju rätt vanligt att nya medlemmar skriver massor under en tid (ofta innan en resa och strax efter) och sedan mindre och mindre. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag är Kalimeramedlem men skriver inte särskilt ofta. Däremot har det blivit en drog att gå in och läsa era inlägg, oftast flera gånger om dagen. Jag är således en synnerligen aktiv medlem utan att göra så många inlägg själv alltså. Detta är ett helt underbart forum för en Greklandsälskare (som tyvärr inte kommer dit i år ![]() Britt, Åland |
|
|||
|
|||
![]()
Kalimera som forum, eller rättare sagt Kalispera som den engelska versionen väl heter känner många av de greker som är i turistbranchen till är vår mening efter årets resa. Både på Naxos och i Aten så fick vi kommentarer till tröjorna och när vi förklarade lite vad www.kalimera www.kalispera var för något så sa flera! "OH yes I know this site!! " Nye ägaren på Brettos som vi pratade med i förrgår visste också mycket väl vad Kalimera/Kalispera var...SA han i alla fall...
![]() ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Ser jag att nu börjar det VERKLIGEN och dra ihop sig. Gara 4 kvar till 4000
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är det MYCKET, MYCKET
![]() Du är väl med Elisabet? Barbro, som har resfeber nu och kan inte sova ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Oj...nu är vi 3999 stycken....!
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|