![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vil bare tipse om nettstedet ViaMichelin. Der får man ruteplanleggere. Flere for samme rute, faktisk: En som Michelin anbefaler, samt raskeste, korteste og den mest økonomiske. I tillegg får man opplysninger om når det er bompenger å betale, man anbefales å ta en stopp når det er naturlig, og når man er på motorvei er til og med skiltene man skal følge inntegnet!
Ruten Michelin anbefaler sier det er 236 mil mellom Stockholm og Ancona, litt av en tur! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eftersom vi ska avsluta Greklandssemestern norrut på Pelion-halvön tänker vi oss att vi kör genom Jugoslavien hem. Ska följa ditt förslag och gå in och se hur lång den resan är! (sedan kanske vi bokar flygbiljetter istället!) |
|
|||
|
|||
![]()
Vi brukar åka ner til Malmö, ta bron över till Danmark, vidare till Rödby hamn och färjan till Puttgarden. Sedan kör vi E 55 mot Frankfurt, fortsätter vidare mot Munchen, där vi tar av mot Innsbruck och Brennerpasset. Glöm inte att köpa skattemärke (Vigette) vid första bensinstationen i Österrike, skulle ni bli stoppade av trafikpolisen utan märket, blir det dyra böter ca 120 €
Fortsätt till Italien mot Bologna E45, vidare mot Modena och mot Ancona. Vid Ancona nord svänger ni av, betalar en vägtullavgift på ca 30 €, följ därefter skyltarna mot hamnen. Lycka till!! Yvonne |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för restipsen! Vi har fått lära oss en massa bra saker vi inte vistte!
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Precis den vägen har jag också kört, fast jag tog även färja Helsingborg-Helsingör vid andra tillfället(åker från Göteborg). Mycket enkelt och smidigt att ta sig till Ancona tycker jag. Ingen trängsel på båtarna heller som sagt. Hytt är ett måste för mig(har provat utan, men det gör jag inte om!). Mvh. Stina ![]() Senast redigerad av inkfish den 2007-03-11 klockan 12:17. Anledning: långt citat |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|