![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag har aldrig varit på Kefalonia så jag kan inte jämföra öarna. Men om det är sol och bad du vill ha så kommer inte Skiathos att göra dig besviken. Det är nog få ställen i Medelhavet som kan jämföra sig med Skiathos när det gäller antalet fina stränder, över 6o finns ju på ön. Och man ser med jämna mellanrum flera av dessa stränder högt uppe på diverse rankinglistor över världens/Europas/Greklands bästa stränder. Lycka till med biljetterna!
|
|
|
||||
|
||||
|
Båda öarna är ju kända för sina underbara stränder, och en massa regn i slutet av juni och början av juli behöver du knappast oroa dig för på någon av dem.
Till stränderna på södra delen av Skiathos kommer man jättelätt med buss. Det går flera i timmen från staden längs kusten och så gott som varje strand ligger nära en hållplats. Till stränderna på norra kusten får man ta sig på annat sätt, man kan till exempel cykla eller gå om man gillar det. Det finns även jättefina båtturer runt ön. |
|
|
||||
|
||||
|
Då säger jag kefalonia, eftersom jag nyss fick reda på att Tom Hanks brukar vara där.
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|