![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Agda |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det är själva aluminiumet som blir som ett kylskåp när det blir kallt, även om man har 2-(isoler-)glas. Hur har ni det med trähus på Kreta? Här har tre försäljningsställen öppnat på mycket kort tid med bla finska timmerhus. Jag tycker ämnet är jätte kul och intressant att få höra om hur det byggs runtom i Grekland. Alltid lär jag mig något nytt som jag har nytta av och även kan förmedla vidare! Agda |
|
|||
|
|||
![]()
Min man har ett litet företag med 3 anställda, de lägger takpannor, bygger pergola och renoveringsobjekt. Han skulle nog rata aluminiumpannor, nej det ska vara de gamla hederliga takpannorna.
Monica |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Agda;7363
Isoleringen får man ju utgå ifrån att den är "dålig" eftersom det ännu inte isoleras på det mest effektivaste sättet och att de i mycket hög utsträckning använder cellplast i stället för mineralull, som tack och lov kommer mer och mer. Agda[/QUOTE] Låter hemskt med cellplast. Sonen som är i byggbranschen bara skakar på huvudet. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Uppvärmning skulle det inte fungera med vattenburen golvvärme som drivs av en elpanna med solcellsslinga i? Det behövs inte så mycket sol för att det ska göra verkan och skulle det vara molnigt eller på natten så driver elen uppvärmningen.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Att huset ar ratt byggt ar viktigt eftersom Grekland ar ett jordbavningsdrabbat land. Katerina ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Dom nya husen MÅSTE uppfylla hårdare krav på jordbävning säkerthet.
När det gäller gamla hus måste man tänka på följande: - konstruktion (jordbävningsäker) - alla dokument & ägarbevis måste finnas - vid dödsfall av förra ägaren kan det ta mycket lång tid att reda ut allt. - om det har varit svartbygge, så blir man inte ansluten till el nätet (Kreta) /Nico |
|
|||
|
|||
![]()
Det ar aven viktigt att veta om hur huset ar byggt sa att man inte slar ut nagon vagg dar det finns en betongpelare som haller upp huset.
![]() Katerina |
|
|||
|
|||
![]()
Tack!
Här var det en del och kolla. ok Citat:
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |