![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Så trevligt! Jag som bor i Kalmar har känt mig ganska ensam här i forumet.Kanske kan vi skrapa ihop lite folk och ha Kalimeraträffar här också snart? ![]() ![]() ![]() Men, men, nu gällde det ju Grekland.... Vi flyger lika ofta från Göteborg som från Malmö. Malmö är något närmare, ca en halvtimmes resa, så det är hugget som stucket. Göteborgs flygplats är kanske något större, men jag upplever nog att utbudet på de båda flygplatserna är ungefär lika stort. I höstas flög jag för första gången från Kastrup, jättesmidigt. Nästa fredag flyger vi till Athen därifrån, reguljärt med SAS. Man tar bara tåget från Kalmar, just nu-biljett (enkel) kostar endast 147 kr. Då åker man på 4 timmar till Kastrup, över Öresundsbron, och stiger av på själva flygplatsen. Rulltrappan rakt upp, och man är inne på flygterminalen. Den här gången ska vi även övernatta på Kastrup. Man checkar in sitt bagage, går genom säkerhetskontrollen med sitt handbagage, och där innanför finns "hvilekabiner". Verkar jättebra när flyget går tidigt på morgonen. Sedan finns det faktiskt resor till Kreta från Kalmars lilla flygplats också, en gång per vecka. ![]() Hjärtligt välkommen till Kalmar!!!!!!!!! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|