![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu har vi fått in följande favoriträtter:
Grillad killing Kleftiko Stifado Skordalia Garides saganaki Friterad zuccini med skordalia Gyros Souvlaki Sofrito Xirino me Selino Dolmades Jag hoppas på fler förslag innan omröstningen börjar. |
|
|||
|
|||
![]()
Arnaki giuvetsi, lammkött med pasta i tomatsås!! Eller varför inte något så enkelt som Fasolakia (brytbönor i tomatsås) en maträtt vi äter väldigt ofta.
Agda |
|
|||
|
|||
![]()
Oh fasolakia glömde jag MUMS!!!
Yvonne |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Når jeg kjenner lukten av den kanelduftende Stifadoen foran meg på bordet, da vet jeg at jeg er i Hellas. Når jeg har laget Stifadoen hjemme og lukker øynene, da er jeg nesten i Hellas....
Sigrun |
|
|||
|
|||
![]()
Hör inte direkt hit men själv åt jag en vildsvins-stifado i helgen.
Kan bara säga mums. Fast gaser i magen av löken är inte en så rolig biverkning, helst om man inte e hemma. ![]() Katerina Senast redigerad av inkfish den 2007-01-17 klockan 20:58. Anledning: långt citat |
|
||||
|
||||
![]()
Grekisk sallad tycker jag måste vara med, det är det mest grekiska man kan äta i mitt tycke! Äter alltid en sådan, en tzatziki och dricker en flaska Retsina första lunchen på semestern.
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Det är ju inte lätt att bara välja ut en favorit när man har massor......
Men om jag ska ska ta en så är favoriten för stunden bougiourdi. /Tomas E |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Tomas E;71156]Men om jag ska ska ta en så är favoriten för stunden bougiourdi.
Vad är detta?? Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
[quote=Frappe;71176]
Citat:
Katerina |
|
||||
|
||||
![]()
Nix, detta är grekiskt och jag har ätit det massor med gånger på Skiathos,
fetaost i ugn med tomat,peperoni och kryddor. Supergott. Fick ett bra recept av min grekiska kompis, kan mailas till den som är intresserad /Tomas E |
|
||||
|
||||
![]()
Allra bäst tycker jag om Briam!
![]() //Stina |
|
|||
|
|||
![]()
Instämmer,bland det bästa jag ätit i Grekland är Briam på Itanos Tavern,en gammal familjerestaurang i Agios Nicolaous på Kreta,man fick gå in i köket och välja.Mums mums
![]() ![]() bjorn |
|
|||
|
|||
![]()
Här kommer en till favvorätt, kolokithópita (pita med zuccini)
Yvonne |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
...med russin och valnötter ![]() Katerina |
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Varför inte nåt så anspråklöst som Gigantes!(?)
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...med spenat i ugnen...
Katerina |
|
||||
|
||||
![]()
Om jag kunde grekiska och visste vad som fanns i grytan vi fick mat ur på en liten taverna utanför Rethymnon så hade det helt klart varit det.
Och souvlaki såg jag du hade med på listan. Då får jag dra till med gemista. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|