![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
I Grekland så kontrolleras 1 liters påsen mycket noga, du måste tom lägga ner ditt läppstift och din mascara där i. Även mediciner kontrolleras mycket noga, recept från läkare ska uppvisas.
Däremot så kan vin och spritflaskor medtagas i resväskan under förutsättning att det är väl inslaget. Sedan ska man tänka på att om man ska byta flyg och handlar på taxfree för att sedan checka in på nytt, så kan du nekas att ta med dig det inhandlade i handbagaget. Detta drabbades en bekant av som varit i Usa och mellanlandat i Paris. Hon fick kasta det inhandlade i papperskorgen! ![]() Yvonne |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
På hemvägen handlades whisky på Milano flygplats och detta plomberades. Vid bytet på Tegel i Berlin blev det först diskussion om denna flaska i säkerhetskontrollen och jag fick hjärtat i halsgropen, för jag förstår inte tyska, men maken lugnade mig med att säga att killarna bara såg kvittot genom plastpåsen och tyckte att priset på denna whisky var ett fynd!! ![]() Annars har vi alltid i Grekland under alla år haft dricka väl packat i resväskan och det har aldrig varit problem. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Inom EU inga problem att handla på 1:a flygplatsen tex Athen-Köpenhamn-Stockholm. VId resa utom EU tex USA-Paris-Stockholm får man endast handla i Paris. Påsarna ska vara vältillslutna samt kvitto för uppvisande vid kontroll!
Camilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Usch, jag får skrämselhicka när jag hör om vad man inte får ta med sig hem från Grekland!
Normalt brukar jag packa ned 4-5 liter Metaxa3* i resväskan och sen ta lika mycket med i handbagaget. Förhoppningsvis kommer det väl då i alla fall gå att ta med hem det jag brukar ta med hem i resväskan vid nästa resa! Att få bjuda mina vänner på en MC är en självklarhet, och då ska det vara 3* Metaxa. MVH MCYeasou ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja resten får Du väl köpa på flygplatsen. Men där kanske det bara finns fiiiinmetaxa!
Jag håller med dig 3 stjärnor ska det va. Då vet man vad man får :-) |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|