![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vad jag kan se så ligger det 8 km från Chania och 5 km från Chanias flygplats. Åt Stavrosbeach-hållet /LN
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Sista byn före Stavros //PO ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Är inte detta det område som jag var intresserad av nyligen... Stavas också Horafakia. På Akrotiri-halvön.
(Ser att PO postade kartan precis samtidigt som jag skrev... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
På Goggle Earth syns byn: http://indexmundi.com/z/?lat=35.5666...cc=gr&c=greece
Verkar ligga några km från kusten. Om man gogglar med stavningen Khorafakia hittar man lite info om byn. Fast bara lite.. Skriver man Horafakia hittar man lite mer. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
jag var på gång att köpa tomt i detta område. Verkar helt ok, lite mycket flygbuller (plan flyger direkt över deta område) och dom som har varit i Chania vet att det är mycket miltär flygverksamhet där. Bifogar en kopia på ett email jag fick i samband med tänkta tomt köp. [LEFT]Horafakia is the nearest village which has everything you need for day to day living, it is a working village and is open all year round, there are supermarkets, tavernas and restaurants. A tarmac road leads to Tersanas which has a beautiful bay ideal for swimming, the road continues past where we will build the apartments and goes all the way round the headland to Stavros, this is where the film ' Zorba the Greek ' was filmed, Stavros has another superb beach which is very popular with the local community. The road continues back to Horafakia throughout the countryside[/LEFT] /Nico |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|