![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
ALLT passar som fyllning i en smörgårtårta!
Jag skulle kunna tänka mig att prova med till exempel tzatziki, olivpasta, aubergineröra, räkor, skinka och så fetaost, rödlök och oliver som du nämnde. Ett grovt bröd eller ännu hellre Polarkaka som botten skulle jag ta. Tror bestämt att något sådant ska testas nästa helg! Tack för tipset! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, visserligen, tack för förslagen, jag hade mer tänkt mig kombinationer som inte smak krockar, fast det kanske inte ditt förslag gör?
//Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Allt det där blandar man ju ofta i munnen, så nej det kan jag inte tänka mig.
Smakkrockar tycker jag för övrigt är ett överdrivet fenomen; Det mesta passar ihop. Utom tzatziki och surströmming ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fava som görs på gula linser eller små röda linser som kokas en halv minut extra med finskuren lök, paprikapulver och grösaksbuljong passar bra. Även kikärter kan användas. Kan också tänka mig att det blir gott att koka zuccinhi med salt, gröna kryddor, finskuren lök, grönsaksbuljong och sen mixa eller mosa den. Själv är jag inte så förtjust i smörgåstårta men varianter utan majonäs äter jag gärna. Kan tänka mig att fetaost utrörd med creme fraiche också blir gott. Sen är det bara att fylla med smakrika små tomater, oliver m.m
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för era svar!
Skall pröva till helgen tror jag, den smörgåstårta jag åt såg så annorlunda ut än traditionell, ni vet skinka, pastej, skaldjur och lax köret. God var den också, hoppas kunna göra något liknande ![]() // Helén |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|