![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi har varit på Anafi flera gånger, det är vår absoluta favoritö. Vad vill du veta?
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Vi är på väg till Anafi för första gången, och ser fram emot att lära känna en ny ö. Undrar lite över om man kan räkna med att hitta boende på plats (ej förboka, alltså), står det folk nere i hamnen när vi anländer från Santorini sent en lördagkväll i början av juni? Tar även tacksamt emot tips på bästa strand, var den godasta maten finns, bra vandringar, o.s.v. Anna-Carin |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Jag åkte till Anafi en lördagskväll i slutet av juni förra året. Det var inga problem att få tag på rum. Jag tänkte inte på om det stod några rumsraggare i hamnen när båten kom in, för jag hade bestämt innan att jag skulle ta bussen till Choran. Bussen står i hamnen och väntar in båten. När jag klev av bussen i Chora, stod det en del folk där och det kom fram en kvinna med en gång och frågade om jag sökte efter rum. Barbro |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har ni väckt min nyfikenhet. Har aldrig varit på Anafi och vet ingenting om ön! Är lite av anhängare till små öar, som inte frossar i turism.
I år startar vi luffen i Aten, men återvänder till Sverige efter fem veckor från Santorini. Är det här en ö att stanna till på? Förmodar att det är en lugn en, men efter så många dagar i Grekland kommer vi att vara totalt "nedcoolade". (Har svårt att tro det just nu, men vet av gammal erfarenhet att vi är det.) Berätta gärna ni som varit där. Vår tidigare plan var att åka från Naxos till Ios och sedan ett längre avslut på Santorini. Kanske är det här en pärla som borde besökas? Jättenyfiken från allt från boende till natur och restauranger. Annlotta |
|
||||
|
||||
![]()
Hej igen
Jag tog det rummet kvinnan hade. Det låg längst upp på huvudstråket, så jag hade Santorini som utsikt. Jag betalade 30 Euro för 2 nätter. Sen gick jag ner till hamnen och in på en taverna och frågade hon som jobbade där, om hon kunde hjälpa mej med att skaffa ett rum i hamnen för en natt. Det var inga problem det heller. Hon ringde efter en kille som hade några rum ovanpå tavernan. Det kostade 20 Euro. Barbro |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|