Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-10-09, 10:02
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2005
Standard Sv: Såga gärna "mina" öar ;)

Att det blir en del reaktioner tror jag kan bero på att varje resenärs upplevelse är unik, något som ingen annan varit med om och då blir det nog lätt att gå i försvarsställning om just sin ö/plats.

En annan trolig orsak är ju att diverse situationer och händelser mycket avgör hur själva vistelsen blir - kan ju räcka med flygförseningar, griniga ungar, dåligt hotell, väder etc för att resmålet redan från början får en dålig start.

Det som jag tycker är mest synd i diskussionerna här är när någon glatt berättar om en taverna eller hotell och som sedan får lite irriterade reaktioner eftersom någon upplevt precis tvärtom. M a o ska man kunna berätta om sådana tips utan att bli "ansvarig" eller att det är forumets fel att semestern inte blev så som man hade hoppats.

//Zanét
Svara med citat
Gammal 2006-10-09, 11:12
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Detta går pang bom in i den ständiga debatten om charter kontra öluff. Charter anses ibland vara ett sätt att resa där man "inte får se det riktiga Grekland". Kanske har det inte uttryckts på just det sättet men efter flera år med känslan av ungefär så, kan jag inte låta bli att göra liknelsen.
Precis vad jag tänkte när jag läste i den här tråden! Ibland kan jag känna att tonen är lite nedlåtande mot charter, och det tycker jag är synd. Om man bortser från det uppenbara, nämligen att folk ska kunna resa på det sätt som passar dem bäst och få vara nöjda med det så behöver ju inte charter numera innebära "Sällskapsresan" där man åker på bussutflykter och annars inte rör sig utanför hotellområdet. Det där är ju valfritt - man kan ju välja att klara sig på egen hand även om man har hotell och transfer via ett resebolag. Charter är ju på många sätt väldigt bekvämt. Jag har en kompis som har ett jobb där hon får ta väldigt mycket ansvar, planera arbetet för sig själv och andra o s v, och för henne är charter enda sättet att känna att hon har semester. Hon slipper fixa och dona så mycket.

Ett sidospår kanske, men det känns som att det är de utpräglade "charter-öarna" som får ta den hårdaste kritiken.

I övrigt är det väl bara att vara tacksam för att vi har olika preferenser - för tänk så trångt det skulle bli på Milos annars !!
Svara med citat
Gammal 2006-10-09, 11:54
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Instämmer helt med Apelsina.
När jag jobbade (vilket hustrun fortfarande gör) fick man altd fixa sina tjänsteresor själv. Därför var det skönt att slippa detta och resa charter på semester. Har aldrig upplevt detta sämre än att ordna allt själv. Inga problem att lösa utan allt fixat. Sedan kan man ändock resa själv under tiden Luffa eller Chartra är således en smaksak. För- och nackdelar med båda sätten. Huvudsaken är att man upplever sina resor positivt.
Chras
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:12.