![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Citat:
Ursprungligen postat av PO Jag tror att det är högst mänskligt att försvara sitt eget val oavsett vad det än gäller. Mja, jag håller inte riktigt med om att det är det man gör... Visst om nån säger "men HUR kan du åka dit?" - då försvarar jag mitt val. Men jag försvarar det inte bara för att nån säger "usch, den skitön, dit åker jag aldrig mer". Jag tror även att det spelar stor roll hur starka känslor man har för en sak/plats/person. "Snacka gärna skit om min Volvo men ett ont ord om frugan leder till blodvite" //PO |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() För övrigt tror jag det är vanligare bland dem som saknar denna självkänsla att bete sig som om de menade precis tvärtom, dvs "Snacka gärna skit om frugan men ett ont ord om min volvo leder till blodvite". |
|
||||
|
||||
![]()
Men självklart spelar självkänslan roll, ju lägre desto mer tar man åt sig av andras synpunkter/kritik, men om den blir så hög att man inte längre reagerar så undrar jag om det är så lyckat det heller.
Förmodligen är lagom bäst. Varför har vi föresten fotbollshuliganer, men inga boxningsdito? //PO Senast redigerad av PO den 2006-10-08 klockan 17:34. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//PO |
|
|||
|
|||
![]()
Jag var inte ute efter att försvara "min ö". Mer nyfiken på varför det sägs så mycket negativt, skrev ju just det att vem som helst får tycka som de vill. Jag ville bara veta andledningarna som folk har så att jag som älskar ön kan ta in även det. Då kanske man får en mer neutraliserad syn på ön och rör sig runtom på de olika öarna lite mer. Jag är ju inte så gamal och har inte rest i så många år, men det börjar bege sig nu mot en tid med mycket resande, och vill ju inte fastna med arslet rätt och slätt på Zakynthos som jag sett åtskiljerliga gånger.
Men som några nämt så tror jag dte är männskligt att "skydda sin ö". Men jag håller även med inkfish om att mn inte vill att alla skall åka dit. Det är en svår fråga det här. |
|
||||
|
||||
![]()
Pernilla - min tråd var inte bara föranledd av din, snarare nåt jag funderat över ett tag och din tråd blev en impuls att ta upp det
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gillar inte lever, neutral produkt ingen protesterar.
Jag gillar inte surströmming, norrlänningar protesterar. Kroppkakor / Öland osv. Är det så att semesterorter blir nå´n sorts extra hemorter som försvaras mer än andra produkter? Eller kan man jämföra öar med litteratur och säga att det skulle vara 'finare' att vara på den kargaste och mest otillgängliga ön (Dostojevskij) i stället för 14 dgr med Vings all inclusive på Kreta (Tom Clancy)? //PO -fundersam ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Mina favvoöar är som en oslipad diamant som jag vårdar och skyddar.Kan t.om. vara lite restriktiv att tipsa om ett par av den, fast jag egentligen högt vill lovsjunga dess existens...för jag vill inte att ön ska bli alltför exploaterad och förstörd.Men, samtidigt vill jag inte verka snål så jag ska tipsa er här ändå!Kanske är det en fördel, att tipsa om öar, t.e.x. huruvida de är riktiga turistfällor eller ej.Då har ju de som vill parta natten lång ta sig till en ö som inte är idyllisk och oförstörd.Och de som ömmar om det genuina välja utifrån det.
Ett exempel.Jag och exet hade valt att åka charter till Skiathos då vi hade en veckas outnyttjad semester.Lite förförd blev vi av alla de 64 stränderna...men gissa vilka som inte stod ut mer än ett par dagar?Av en händelse fick vi höra talas om grannön, Skopolos..åkte dit, föll handlöst och stannade kvar där resten av veckan...Nu har vi återkommit tre gånger efter det.Och vill dit igen. Det jag vill säga med detta är att jag tror det handlar om matchning."Rätt person på rätt plats" helt enkelt!Lätt som en plätt?Som Inkfish säger så är vi olika.Vi har olika behov ;kanske i olika faser i livet; i olika situationer.När jag blir 70 kanske jag inget hellre vill än att parta loss fett på Skiathos nätterna igenom med vackra kamakis...*S*Så, stå på er...alla har rätt till "sitt Grekland"! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|