![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Jo jag tycker det är ganska fult att sätta en fet rubrik som säger:
"Ingen resegaranti i Flyme" för att längre ner i artikeln säga: "detta inte bara gäller Flyme, utan alla reguljärflygbolag." Ärligare rubrik hade väl varit att skriva "Flyme går uselt" och sedan uppmärksamma läsarna om att garanti saknas osv. Aftonbladet.se hade samma stora rubrik med länk till artikeln samt en bild på ett Flyme-plan, den är väck nu, kanske har de också tänkt om. Jag medger min feltolkning av rubriken men tycker väl att om nån´ting rubriceras som en nyhet så bör det väl på något sätt vara en skillnad mot tidigare tillstånd, eller? ![]() //PO |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Faktum är att Fly me går med kraftig förlust enligt halvårsresultatet för 06. Samtidigt redovisar man ordentliga tillväxttal för i trafikrapporterna månad för månad. Dock är det ganska svårt att försöka sätta sej in i deras jämförelsetal. Vissa hävdar att det bara är en tidsfråga innan dom måste konkursa, andra tror att deras tillväxt kommer rädda verksamheten.
De har ju fått en fd SAS-chef (Finn Thaulow) som styrelseordförande, vilket kanske kan rädda verksamheten. Vi får väl se hur det går. Risken är att dom inte överlever vintern, när alla "semesterdestinationerna" går på lågtrafik. Jag skulle definitivt inte köpa några aktier i Fly Me i dagsläget. Att köpa biljetter av dom skulle jag nog kunna göra, om jag skulle flyga inom en snar tid. Jag blev själv strandsatt i Grekland sommaren 03 efter att Aer Olympic konkursade, så det är helst inte något jag vill utsätta mej för igen ![]() Senast redigerad av Yak den 2006-10-05 klockan 16:28. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|