Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-09-06, 22:10
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Diverse amofrågor

Efter tre kvallar kan jag rapportera foljande:

* ett par tips som jag fick i PM har utfallit till stor belatenhet: Pa To kamari har jag atit tva ganger. De har mycket bra, hederlig husmanskost. Har provat t ex en fantastiskt kramig och god tyrosalata, ett harligt vitloksspackat flaskkott tillagat i langpanna med potatis, orter och citron och frasiga och fina friterade zucchiniskivor.

* Det andra PM-tipset gallde Erato dar jag fick en god italiensk spagetti igar. Ska jamfora dem med Captain Dimos, den "italienare" som ar mera kand, endera kvallen.

* Ikvall har jag fatt en rustik och god kyckling med potatis fran ugnen: precis som den ska vara med rikligt med citron och orter. Ett berg av mat for bara 5 E. Runt omkring mig satt greker som at fisk, allt som bars in sag mycket gott ut. Stallet var Psaropoula. forsta tavernan i Xilokeratidi nar man kommer fran Katapolahallet. Tror att manga gar forbi den for att landa pa Vyzentzos men i sa fall tror jag att man missar nat. At forresten lunchsallad pa Vyzentzos haromdan, forstar inte riktigt varfor de kallar den spezial och tar 5.50 nar jag far en perfekt och valblandad greksallad pa To Kamari for 4.50...
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:01.