Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-09-04, 22:44
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Köpa dator

Visst, de kan ha bra priser på stormarknaderna men hur bra är de egentligen att ställa upp om nånting händer (och det gör det ibland).
I mitt datasupportande i bostadsrättsföreningen har jag stött på de flesta fabrikat av datorer och hittat en del underliga konfigureringar. Vad sägs t.ex. om att man får brandvägg/antivirus i tre månader med datorn (som det finns bra gratis alternativ till). Sedan då man ska avinstallera det för att få in inågot annat så har de plockat bort avinstallationsfunktionen, det tog ett bra tag inan jag kom på hur jag skulle få bort det, minns tyvärr inte fabrikat på datorn. Supporttelefonnummer med hur långa väntetider som helst är inte heller ovanligt, då man kommer fram på det nummer de har fått med datorn så hänvisar de sedan till något annat eftersom det var en speciell kedja som hade sålt datorn.
Om jag har problem med min dator som jag inte kan fixa själv så går jag in till butiken och får råd om hur jag ska göra det eller så bär jag helt enkelt dit datorn och den fixas så länge jag väntar. Visst är det smidigt med hämtservice men om datorn är borta två veckor så är det inte lika roligt längre.
Sedan tror många att märkesdatorerna innehåller märkesgrejor också, jag hörde om en som hade problem med en märkesdator så han behövde en drivrutin, eftersom han inte fick fram vad det var för fabrikat på (jag tror det var ljudkort) kortet så ringde han till supporten. De kunde inte heller svara på vad det var men de lovade att om det inte börjar fungera efter att han kört återställnings-cd så får han skicka ner den, de sa inte ett ord om att alla sparade dokument kommer att försvinna.
Nä, gynna din lokala handlare så får du support på grejorna.

Mvh Janérik
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:42.