![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Inkfish, du pratade om en liten affär du köpte bröd i före Eleni rooms. ung vid den affären finns 2 små tavernor. Minos,tror jag och ngn till. det var små tavernor. de hade god och ganska billig mat!
den andra tavernan folk pratar om vid bageriet,tror jag heter the corner.... |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, angående tavernor i Katapola så är El greco bra för frukost, jag tyckte deras omeletter var riktigt suveräna. Den kanske inte är så genuint grekisk, men de kan både pizza och pasta om man vill ha lite omväxling.
Annars är min personliga favorit the Corner Taverna precis på hörnet av torget snett framför bageriet (dock inte för maten, även om deras grekiska husmanskost är god och deras "feta in the oven" är smarrig). Ägarna är riktigt trevliga och pratar gärna en stund med en, vilket är trevligt när man reser själv. Deras gamla hund lever fortfarande och brukar patrullera området eller ligga och sova bredvid ingången, även om den stackarn börjar se gammal ut nu. Nu blev jag sugen på att åka tillbaka ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() http://static.flickr.com/49/22360437...0d0a61.jpg?v=0 Senast redigerad av opa den 2006-08-24 klockan 13:46. Anledning: hm...ni får allt vara snälla och klicka på länken...bilden kommer inte in i min kommentar ;( |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() "Mestides" tror jag han heter, och han såg ganska trött ut i somras, dom sa att han var 15 år eller något när jag frågade. Edit: knappt så man kan sluta titta på bilden ![]() Senast redigerad av Yak den 2006-08-24 klockan 13:55. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Angående restauranger så går jag helst inte till Vitsentzos längre. Dels för att de flesta turister går dit och dels för att en av servitörerna sparkar efter katterna ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|