Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-24, 07:15
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kanske HD-krasch

Idag torsdag, rapport om "caset".

IT-kamraten på jobbet är nästan överdrivet positiv. Han säger att det inte är några problem, det är tiden han behöver eftersom detta givetvis ligger helt utanför det han är anställd att utföra. Tid är heller inga problem för mig eftersomm jag kan utföra mina datorbehov på jobbdatorn.

Dock har han som sagt inte sett min dator, hur den agerar och vad han faktiskt kan utföra med och i den. Men som sagt, det finns större problem i världen än min dator. Jag har i alla fall inte skadat den själv genom ex.vis omild behandling, den har låst sig, "kraschat" och någon lär nog kunna bota åtminstone någonting i den.

Han kommer hur som helst att bli belönad, kollegan !

Hasse
Svara med citat
Gammal 2006-08-24, 16:50
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
IT-kamraten på jobbet är nästan överdrivet positiv. Han säger att det inte är några problem
Hoppas han har rätt. Han har säkert tillgång till nyare CD, för de tidiga fungerade ytterst sällan... Återställningsfuntionerna är säkert väsentligt förbättrade idag, så han kan nog lösa det.

"Okänd programerare till Kunden: Förutom att det inte fungerar, vad tycker ni...?" Jag är något luttrad efter 15 år inom IT...

Citat:
Han kommer hur som helst att bli belönad, kollegan !
Den där Malten PO nämnde brukar göra susen. Och det kan det ju vara värt om du slipper köpa ny burk

Peter
Svara med citat
Gammal 2006-08-25, 07:16
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Peter

Den där Malten PO nämnde brukar göra susen. Och det kan det ju vara värt om du slipper köpa ny burk

Peter

He he, en single är nog inte lösningen. Mannen i fråga har andra intressen inom gastronomi och därtill tillhörande flytande tillbehör så det är det minsta problemet !!

Hasse (känner hopp)
Svara med citat
Gammal 2006-08-25, 08:27
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Jag körde återställnings CD på min gamla dator i samband med att annan familjmedlem övertog den utan några som helst problem så dessa original fungerade perfekt. Peter kanske menar riktigt gamla produkter. Utan att kunna särskilt mycket om datorer måste jag säga att efter 10 år med datorer har problemen när den senaste väl körts in varit mycket få.

Eva
Svara med citat
Gammal 2006-08-25, 19:50
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Peter kanske menar riktigt gamla produkter.
Nja, jag avsåg faktiskt den första generation till XP. Jag pratade med Compacs support om detta för några år sedan när det var problem med en av de första XP-burkarna. De bara skrattade... Och det var inget snällt skratt...

Men det fungerar säkert mycket bättre idag. Man kan svära och skälla på datorbranschen när saker inte fungerar, speciellt när man har problem själv, men sanningen är att utvecklingen går frammåt i en oerhörd hastighet. Och "barnsjukdomarna" botas! Vartefter... Fast sitter man i "skiten" så riskerar man ju att bli gråhårig och åldrad i förtid

Peter
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:57.