Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-11, 10:05
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Sv: Mat, och annat, på flygplanet

Citat:
Ursprungligen postat av matsmaja
- ha matsäck??
Matsäck!? man fick ju inte ha det! Se tidigare svar ang allergierna!
Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 10:35
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Maten vi fick till och från Samos var helt ok. Jag förväntar mig inga kulinariska sensationer i luften men har aldrig råkat ut för riktigt dålig mat vid flygningar med Novair eller My Travel. Du kan efterbeställa mat fram till några dagar före avresa. Vi var fem timmar sena på vägen ner och då var det extra lockande med lite mat och god dryck på planet. Matsäck är förbjudet att ta med även om många gör det ändå skulle jag själv inte tycka det var värt besväret.

Eva
Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 10:39
Ella Ella är inte uppkopplad

Fast jag brukar ha en liten ostmacka, en banan och en flaska vatten. Ingen har någonsin sagt något om det.

Jag hade inte beställt mat på vår flygning till Karpathos men ångrade mig (när allt var betalt. Jag kunde logga in på min bokning på Apollos sida och helt enkelt köpa till maten och betala den separat, utan problem. Du kanske kan göra något liknande om du nu ångrar dig, matsmaja.

Senast redigerad av Ella den 2006-08-11 klockan 10:49.
Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 10:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Frukt,vatten, torra kex har säkert många med men jag hamnade en gång bredvid en man som hade en burk ansjovis, en stor limpa som han satt och bröt bitar av samt flera burköl men han fick sig en ordentlig tillsägning av flygvärdinnan.

Eva
Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 10:45
Sandroows avatar
Sandroow Sandroow är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

När vi flög med apollo för ca tre veckor sedan fick vi väldigt bra mat på flyget
Nerresan:
* Gubbröra (gillar egentligen inte sill, men det var väldigt gott)
* Köttfärsbiff med risoni och tomatsås
* Chokladmousse kaka (helt otroligt god, med mörk- mjölk och vit-choklad)

Hemresan
* Världens minsta greksallad, (1 st oliv och en 1x1cm2 stor fetaostbit)
* Kyckling med sås och potatis (brysselkål som förde mina tankar till annandag jul då jag endast äter det)
* Chokladmuffins

Tycker för det mesta att det är bra mat på flyget, och man har ju inte så stora krav, man är ju inte så "knusslig"

Tycker det är hemskt att de som är allergiska mot jordnötter skall ha det jobbigt på flygningar. Varför inte göra totalförbud mot detta på alla flygningar så är det inget problem.....jordnötter kan man väl äta när man kommer fram? Eller?
Det borde vara väl synlig info, och kabinpersonalen skall ge tydlig info.....det är försjutton människors liv det handlar om!
Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 10:52
Ella Ella är inte uppkopplad

Då fick ni precis samma mat som vi sist. Snacka om att vi fnissade åt den där greksalladen - här har man ett helt plan fullt med folk som har haft semesteri i Grekland och ätit greksallad tills det rinner ur öronen och så serverar man dem en sån där eländig liten sak på planet.
Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 11:27
Sandroows avatar
Sandroow Sandroow är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Ella
Snacka om att vi fnissade åt den där greksalladen - här har man ett helt plan fullt med folk som har haft semesteri i Grekland och ätit greksallad tills det rinner ur öronen och så serverar man dem en sån där eländig liten sak på planet.
Ja, det sista minnet av greksallad var väl kanske inte så bra......men lite komik får man ha i tillvaron.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:24.