![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Du som inte gillar olivolja. Be att få salladen utan olja det gör alltid min dotter och det fungerar hur bra som helst. Jag gör själv så ibland även om jag gillar olivolja doserar jag hellre själv.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Apropå detta med olivolja i sallader och goda sallader, jag älskar för övrigt olivoljan, och något vi fick på restaurang Laventis på Kreta var att i vår greksallad i botten låg det tre bitar av någon sorts skorpa....har aldrig stött på detta men det var väldigt gott då dom sög upp olja och vätskorna från grönsakerna......är detta vanligt? Kankse är en gammal tradition för att "blöta" upp gammalt torrt bröd?
Någon som vet? ![]() Om du har vägarna förbi Laventis testa......ligger i Pano Stalos inte så långt från platania... |
|
|||
|
|||
![]()
Hvis du er en brød-spiser så må du forsøke kokovaia. Det er en perfekt lunsjrett.
Grov kavring(skorper)med masse finskåren tomat, fetaost og mye olje. Dette er en kretensk spesialitet. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Något jag älskar, likaså min son, är pastitsio. En sorts makaronigratäng gjord på lååånga makaroner och köttfärs. Jag brukar göra den hemma också efter ett recept jag hittade på nätet. Nu kan det ibland vara svårt att hitta pastitsio på en del restauranger men prova om ni hittar på det. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Tänk att något så enkelt som makaroner och lite köttfärs kan bli så gott som välgjord Pastitsio. Mvh Janérik |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|