Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-05-20, 11:46
Nightfly Nightfly är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Favoritrestaurang/bar på Rhodos?

Jag minns förresten en magisk kväll 1994 i gamla stan på ett ställe som jag tror hette Melody.

Det var en bar i en gammal ruin utan tak som skulle stänga och vi var bara där deras sista kväll. Det var livemusik under stjärnorna med en gitarrist och en dansk tjej som sjöng. Det var något vemodigt i luften eftersom de var tvungna att lägga ner stället och de spelade bara lugna låtar.

Det är faktiskt en av de mysigaste stunderna jag överhuvudtaget kan minnas. Men Grekland kan ju ha den effekten...
Svara med citat
Gammal 2005-05-20, 15:25
Thalassa Thalassa är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Johnny's Pub er en klassiker på Rhodos, hvor vi også trives godt. Vi trives også på Sunset Pub, som ligger i en sidegate til Papanikolaou, vis-a-vis Grand Hotel (den tidligere inngangen). Mener å huske at den lille gaten heter Chalki?

Thalassa
Svara med citat
Gammal 2005-05-20, 16:27
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Under vår vecka på Rhodos i början av maj åt vi två gånger på Chalki. (Tvärgata från Papanikolau, namnet på gatan kommer jag inte ihåg just nu, tyvärr, men gränden började "nästan mittemot" Zum Zum, som ligger vid Papanikolau.) Hade läst om stället här på Kalimera tidigare, kanske var det Anoula som tipsade om stället? Deras förrätter var en femetta! Vi åt väl så där 8 olika förrätter en kväll, fantastiskt goda allihop ! Inredningen där är också ett kapitel för sig...där hittar du tavlor, prydnadssaker, gamla sedlar inramade...helt underbart . Rekommenderas med det varmaste!

/Ivi
Svara med citat
Gammal 2005-05-20, 21:19
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Hehe, en broderad korsstygnsbonad från Sverige bland annat

Fast på Chalki har jag ätit goda varmrätter. Tycker att smårätterna är fler och vassare på Niochori runt hörnet.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:30.