![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har varit på båda ställena men tycker det är svårt med en jämförelse. Naxos är en stor ö och Parga en liten stad. Tar du dig utanför staden finns det mycket att se och underbar natur att vandra i där du inte möter många turister. Naxos kommer lite högre upp på min favoritlista än Parga
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har varit i Parga, visserligen 1999, i början av maj. Tyckte då inte att det var "turistiskt" alls, tvärtom. Barnen gick till skolan, prästen var ute i byn och stans innevånare var ute o handlade, sålde grönsaker osv.
Vi bodde på mitt i stan på hotel Baccoli och alldeles bredvid betade åsnor, det fanns citronodlingar och kyrkogård. Parga kändes som en levande stad tyckte vi. Det "turistiska" var tavernorna i hamnen och lite "tingel-tangel" i affärerna. Kanske har allting förändrats under de år som gått, men Parga är väl fortfarande en stad där man lever och bor året runt! Har ofta längtat tillbaka dit! |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för input. Just nu känns det som om det kvittar vilket. Efter att ha jobbat hela sommaren så kan jag åka vart som helst i Grekland och alltid hitta något som jag gillar
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|