![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Mitt fönster mot Grekland.. ![]() Bilden tagen på Karpathos.. Nicke ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag bytt avatar! Den är tagen i Chora på Amorgos. En farbror satt och knöt nya sitsar till några stolar, och jag ville hemskt gärna ta kort på honom. Snäll som han var ställde han upp, och vi gav honom ett glas vin som tack, vilket han blev väldigt glad för. Visst är han söt?
|
|
||||
|
||||
![]()
Agia Kioura viken på Leros!
Härlig vik på en härlig ö.... ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Oavsett om det är samme person eller ej, så har du fångat ett mycket ovanligt och utdöende motiv. Han som vi pratade med berättade att han bor i Aten och livnär sig på att under turistsäsongen resa runt på öarna och besöka tavernor för att binda om sitsarna på deras baststolar. Han sa att han redan då var en av mycket få i Grekland som fortfarande sysslar med hantverket. Bastsitsarna håller ju också sakta med säkert på att bytas ut. |
|
||||
|
||||
![]()
Hejsan
![]() Jag har valt vår älskade katt Fia, 10 år. Inte så grekiskt precis, men då vi ser alla katter i Grekland så brukar vi tänka på våra raringar här hemma, och hur bra dom har det ![]() ![]() Ska väl snart byta så att även Fanny o Findus får "glänsa" ![]() ![]() /Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Han kunde inte ett ord engelska utan pratade grekiska med oss och vi förstod ingenting... min grekiska är MYCKET begränsad, men med gester och diverse hummanden förstod vi att han ville att jag skulle fota honom ihop med sambon. Kortet hittar ni under "Kalimera was here". Världens goaste farbror! Nästa år när vi åker till Amorgos hoppas vi få se honom igen. Vi ska då förära honom en Kalimera-tröja! Ska bli kul att se fotot och jämföra! |
|
||||
|
||||
![]()
Janne: vilken grymt snygg avatar du skaffat dig!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Numera har jag bilden/avatar på en mysig gränd i choran på Ios. Alla dessa gränder på Ios både i choran och ute på de permanenta boendes kvarters gränder är så härliga! Jag tror jag bott på Ios i mitt tidigare liv! Det pirrar så speciellt då jag går i gränderna där utanför själva "stadskärnan"
|
|
||||
|
||||
![]()
Janne:din avatar får en att längta till Grekland så det gör ont i hjärtat
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men Janne då
![]() ![]() ![]() Snygg är den ju förstås på dig ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Min bild är från Thassos, mina två barn som badar
![]() /Ulrika |
|
||||
|
||||
![]()
Och jag har nyss bytt. Vill ju gärna vara "rättvis" med mina tre katter
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Trots fullvärdig kost ![]() ![]() ![]() ![]() /Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Det var ett tag sedan jag lade upp min avatar. Om man vill lägga upp en ny bild, till vilken mejladress var det man sände bilden till för att få upp sin avatar?
|
|
||||
|
||||
![]()
Man skickar den till avatar@kalimera.nu så fixar Janne den när han får möjlighet.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|