![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Halloj!
Vår favorit var Egremni! Helt fantastisk, den vackraste strand jag har sett! Vi var där för 2 år sen och åkte en båttur som utgick från Nidri. Först stannade vi till vid en liten strand, minns ej namnet nu, men det kan ha varit Kathisma. Åkte då förbi Porto Kathsiki, för att stanna till på tillbakavägen. Sen stannade vi till vid Egremni.... säger bara WOW... ![]() ![]() ![]() Låååångt bort såg man en trappa som gick ner till stranden, och jag tyckte att det var så skönt att vi hade åkt båt till stranden, just för att slippa gå upp för alla trappor. Inte mycket folk, trots att vi var en båtlast som åkte dit. Jättehärligt! Och vattnet var ju sådär blått som det bara kan vara i Grekland ![]() På tillbakavägen till Nidri åkte vi till Porto Kathisma, vi la aldrig till men fick möjlighet att bada från båten där. Visst var det en vacker och häftig strand, men efter att ha sett och upplevt Egremni, så... nja... Hahhaahaaa... enligt mitt tycke så var PK mer "turistig". Måste dock ses! Sen var det en mycket vacker udde med en fyr på, som man åkte förbi när man rundade ön för att åka västerut, och sen österut på vägen tillbaka. Det var en mycket bra båttur, som verkligen kan rekommenderas! Åååh, vad jag blir glad när jag tänker tillbaka på Lefkas... Måste nog åka tillbaka dit... eller till Kefalonia efter att ha läst Kapten Corellis mandolin, som är en helt fantastisk bok, så när vi åkte båt sneglade jag mot Kefalonia... och såg delfiner... Hena - kom ifrån ämnet... ![]() ![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|