![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Har suttit och funderat på vad alla har skrivit ang fickpengarna under semestern. Jag började räkna efter och jag "höftade" på att det kanske går ca 80 - 85 euro/dag för 4 pers (förutom om man hyr bil och åker t.ex till vattenlandet för då blir det ju lite mer naturligtvis) och då inkluderar det:
(Brödet på morgonen hos bagaren kan man inte räkna för det är småkrafs.) *Lunch med 2 stora öl och 4 drickor till ungarna *Ev någon glass, dricka *Någon extra öl i baren under eftermiddagen *Solstolar *Middag (4 varmrätter) vin, 4 läsk *Drink efter maten *Lite minigolf kanske *Lite gott från affären med div blött kanske Hörde om en familj på 2 vuxna och 3 barn som var på Mallis för några år sedan och dom betalade sällan under 1000:- (sv. kr) för varje middag ![]() Tror att jag skulle bryta mitt löfte om att inte stå vid spisen under min utlandsvistelse då !! /Joppan |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Självklart inget boende med i detta BARA DET ROLIGA!!
Har ju inte börjat resa med stol förrän i fjol, har alltid tagit charter ![]() Men inkl. boendet och där vi bodde i fjol t.ex så blev det kankse ca 145 euro. Joppan Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I den totalsumman, 100 euro per dag ingick både boende, mat, dryck, ev hyra av vespa etc samt färjebiljetter. - Cecilia |
|
||||
|
||||
![]()
vi var två vuxna och ett barn(7år) nu i somras....och vår budget på 1000kr/dag klarade vi galant.....visst...ungen fick ju vara utan glass och läsk...och inte mycket mat fick han heller....men herregud....det kan han ju dricka hemma.....
![]() vissa dagar gjorde vi frukost hemma men alla andra måltider åt vi ute...men sen är det ju vilken tid man åker...vi åkte i början på juni,lite skillnad på rumspriserna mitt i sommaren ju ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag känner inte heller igen 100 per dag för en person.
![]() Själv gjorde jag av med knappt 600 kr per dag om man räknar in boendet under senaste resan. Räknar jag bort boendet cirka 375. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Däremot kan jag nog tänka mig att jag ändå kommer att förbruka med mindre per dag, då jag oftast inte väljer det något dyrare sakerna. (om jag själv skulle åka, vilket jag kommer att göra). Senast redigerad av inha den 2006-07-24 klockan 19:33. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|