![]() |
|
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Tyvärr kan jag inte kontrollera detta i höst eftersom jag åker ut från Kastrup (som vi fortfarande kallar det här nere ![]() Citat:
![]() Citat:
![]() ![]() Ack, hamnen i Monaco. Ligger Niarcos "lilla båt" kvar? Den som hade mindre lyxkryssare som livbåtar och helikopterplatta? Vi försökte för många år sedan få en visningstur på den båten men blev mer eller mindre hotade till livet av beväpnade vakter... ![]() ![]() ![]() Ska du bort mot Diano Marina sedan? I så fall måste du äta på FraDiavolo! Kanonkäk. Ligger på vänstersidan precis innan bron ut ur Diano från Monaco-hållet. Kör en sväng på Autostrada del Fiori. Sanslös utsikt. Sväng av vid Alasio tex. Köp några "Kyssar från Alasio". Garanterat kalorifria! ![]() Fast det är är mycket la-la (skånska för choklad) i dem.... Missa inte Apelsinlunden! Den ligger en eller två gator upp från genomfartsleden vid havet. Hela gatan är kantad av Apelsinträd och förr så var det restauranggatan. Hur det nu vet jag inte. Turistfälla säkert men där fanns allt från Pizzerior till riktigt bra ställen... Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Ni kommer ju säker att lägga ett antal timmar på att strosa omkring i hamnen i Monaco. Och fundera på varför inte just JAG vann den där storvinsten... Men kolla efter en tvåmastad träbåt som heter MILAMBA. Den är urläcker. Dessutom har den en cabbad Fiat 500 som "Tender" som de lyfter av och på med en kran på akterdäck. Hon låg tidigare precis där man kommer ner till promenaden runt hamnen... Suckta, det är SURT...
Peter Senast redigerad av Peter den 2006-07-20 klockan 20:02. Anledning: Butterfingers... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Förstör inte semestern för folk nu med körkortssnacket! På min Fritidsresor-biljett står det klart och tydligt! CITAT: OBS! Pass krävs vid incheckningen! ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|