![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag håller helt med angående fimpar på stranden. Dock tar jag inte åt mig (är rökare) då jag alltid har med mig en liten reseaskopp där jag fimpar! Nu när vi var på Thassos så såg jag många tyskar som fimpade i sanden, jag gick faktiskt och plockade upp när dom hade gått! Det är otroligt äckligt och jag förstår inte varför man inte tar bort efter sig?! Vi har dessutom alltid med en plastpåse där vi lägger dagens skräp!
|
|
||||
|
||||
![]()
Tyvärr är jag rökare och har säkert bidragit med en och annan fimp i sanden, både i Grekland och här hemma
![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Nä
![]() PÅ toppen av Aspronisi som jag berättat om tidigare, var det hur mycket skräp som helst, och skulle jag räknat tomma ciggaskar så hade jag behövt en medhjälpare! Den platsen besöks i stort sett endast av santorinibor. Men på en strand som exempelvis Kamari beach eller Perivolos beach på Santorini där turisten är i majoritet vill jag inte skylla grekerna för "nedfimpningen" Det ser förresten nästan lika illa ut på stranden här i Ängelholm, så rökare beter sig nog i stort sett likadant oavsett var de kommer ifrån! Kalimera Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har faktiskt svårt att förstå det... Jag rökte ju tidigare och det var inte särskilt svårt att samla ihop fimparna med övrigt skräp när man gick hem från stranden
![]() Jag håller med dig om att det är bedrövligt. Fimpar är riktigt fulskräp på fina stränder. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag fattar inte varför inte en "grek" skulle kunna städa kring solstolarna som de faktiskt tar ganska rejält betalt för
![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Fast på en restaurang släpper du ju inte fimpen på golvet, eller hur? Finns ingen askkopp får man ta hand om sina fimpar,tycker jag. Själv är jag oftast på stränder utan solstolar, där kan jag inte kräva att nån annan ska plocka efter mig.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det kanske inte framgick klart vad jag tyckte i mitt första inlägg...jag menade att jag tycker att det ska finnas askkopp på bordet vid solstolen när man hyr en sådan, inte att de ska plocka upp de som ligger i sanden! Att de sen ska tömma askfaten, och inte jag, anser jag att man kan förvänta sig när man hyrt stol.
Malin |
|
|||
|
|||
![]()
Just att rökare bara kastar sina fimpar PRECIS där de sitter eller går eller ut från bilrutan gör mig faktiskt ruskigt arg..Jag kastar dagligen tillbaks fimpar från gången utanför min ytterdörr där grannen bakom häcken kastat ut dem... Han har sin favoritrökplats precis bakom häcken och kastar alla fimpar rakt över densamma.. Det kan ligga flera i en hög när man går föbi...En gång såg jag genom fönstret när han gjorde det och jag gick ut och sa att "ursäkta" du tappade något och så slängde jag tillbaks alltihop över hans häck! Jag säger likadant på stan när nån kaster en fimp..."Du tappade något!" ..och en del blir faktiskt riktigt generade...Jag skulle aldrig drömma om att kasta något skräp nånstans utan på anvisad plats!
Stränderna i Grekland är inte roliga av samma anledning och därför försöker vi hitta små, "egna" stränder... Lissi - som laddar! |
|
||||
|
||||
![]()
Hej alla!
Sitter just nu och njuter en Frappe i solen pa Leros... ![]() Har till min gladje funnit att de satt upp soptunnor och papperskorgar pa strander och allmanna platser, och..... de anvands! Tycker att det ar mindre skrap har i ar, och det ar kul! Har sett skrotinsamlingar, och det ar ju ocksa positivt! Ha det jattebra, det har vi! ![]() Hem pa mandag..... ![]() PS. Kan bara halla med om fimparna... DS |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
till och jag så rökare upplever det som äckligt att kolla på en massa fimpor som ligger på gatan då jag väntar på bussen. ![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|