![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Så det är tre år sen du var på Koufonissi också, Helén! Jag undrar om affärn och gumman finns kvar och hur länge affären i så fall kommer att finnas i sitt ursprungliga skick? Man skulle tro att man kunde få ALLT där, men ack nej, när jag frågade efter nål och tråd var svaret 'nej, det har vi inte'. Annars var det ju lustigt att se hur tanten slog in summorna på den "moderna" räknemaskinen, men KONTROLLRÄKNADE med papper och penna efteråt!
![]() Vi överväger ett återbesök på några dagar till hösten, drömmer kanske om hur det VAR, men är lite fundersam vid ett återbesök, för det är klart att det inte är som det var de första gångerna vi var där. Finikas har vi aldrig bott på, men äter där mycket gärna. Maten är otroligt god! Och i all sin enkelhet så hör det med att vi äter vår lunch där. Och så tycker vi om ägarna och personalen förstås. Kommer man dessutom utanför högsäsongen så är det inte bara skandinaviska barnfamiljer!!! Tycker man om att bada och gillar klart vatten med fina stränder, då kan det vara fint att komma till Koufonissi några dagar. Vi var där första gången 1997 och det var sagolikt magiskt för oss. O Pori kan vara som en dröm när man kommer och det endast är få gäster och lugnt, däremot helt hopplöst om det blåser! |
|
|||
|
|||
![]()
Visst beror det på vilka förväntningar man har på öarna. För min del väntade jag mej en ganska platt ö som man kunde vandra runt på ca 3 timmar och med många fina stränder. Dessa förväntningar infriades. Vad som var skillnaden mot de andra öarna jag besökte var att man kände sej som turist och inte som gäst. Det var armen runt axeln, My Friend, My friend. Det var felaktiga beskrivningen av rum till bemötande. Sedan går ju ön mot en ekologisk katastrof. Den som besöker den nästa gång kan ta en promenad utanför de vanliga lederna och se på soptippen på nordvästrasidan. Hu!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med dig Marianne om Finikas mat och ägarfamiljen, de är sköna personligheter.
Det var på Finikas som både jag och mina barn "vågade" prova, för oss, nya maträtter, mycket gott blev det! Man väljer från lättöverskådlig disk. Min uppfattning om skandinaviska barnfamiljer kommer säkerligen i från att jag endast besökt ön slutet av juni och juli. Absolut inget fel på barn, men har man passerat småbarnsåren för egen del eller inte har några så kanske det inte är vad man söker? ![]() Någon som vet om affären finns kvar? // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Frende ...Sliten og absolutt ikke på jakt etter opplevelsesferie. Det får komme når nivået hever seg. Hvile, langsom takt,
![]() ![]() Hilsen egoisten |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|