![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ingrid -som også vil ha UFO - nå! |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Undrar om man kan ringa och beställa en eller två ![]() Bilden kommer man att tänka på heeela dagen och lite till. Flot bild och dom är ju kempegoa. Nicke. |
|
|||
|
|||
![]()
Dramoundana i Lefkos spiste vi også på, veldig bra fisk! Vi likte Arhontiko i Pigadia veldig godt, vet ikke om den er der ennå. Sofia's hadde den beste greske salaten, men chips'en var dårlig. Vi blir generelt veldig fort lei av chips (pommes frites), så hvis dere er som oss; spør om de har "roast potatoes" istedet - da kan det hende de har ordentlige stekte greske poteter med sitron og rosmarin/oregano!
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
/Dan |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
/Dan |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, Arhontiko er dessverre stengt. Men den restauranten du tenkte på, Dagun, var nok La Mirage, den ligger i to plan. Det er min favoritt i Pigadia, men også Syrtaki. Syrtaki ligger rett før Mikes, eller så kan man også gå inn fra andre gaten, altså gaten som går rett ned fra taxi-stasjonen. Men man er nødt til å gå inn på Syrtaki, for å se hvor fint det faktisk er der inne. Det synes ikke fra utsiden. Det er en kjempefin hage.
Så disse restaurantene anbefaler jeg sterkt: La Mirage og Syrtaki i Pigadia Calypso, Golden Beach og Four Seasons i Amopi. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men mitt tips til restaurant i Pigadia er Sokaki som ligger rett nedenfor Syrtaki. For enkle lunsjretter anbefaler jeg Acropolis som forøvrig er nyoppusset dette året. Og neste år blir det også mulig å kjøpe middag der ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I Amoopi kan jag rekommendera Four Seasons och Golden Beach. Den sistnämnda ser inte se mycket ut, plaststolar, enkel restaurang. Men vi fick den bästa Tsatsikin där, detsamma gäller Moussaka. Och deras Pepper Steak (fläskfile, wokade/stekta grösaker, soya-sky) är otroligt god!
I Pigadia frågade jag gamla gubbar som såg ut att ha ätit gott,och vi fick tips om Orea Karpathos, de hade Pikilia och olika smårätter. Mike's är en "enkel" restaurang på Oluf Palmes gata, där får man gå in i köket och se var svärfar har lagat idag. Och sedan Helleniko, ligger på turistgatan, mellan sportaffären och Cafe Karpathos. Stuffed mushrooms, stuffed Bifteki, mmm... |
|
||||
|
||||
![]()
Pigadia
Pelagos - Gudomlig moussaka, bra musik! Bästa i stada! Åt inte fisk en enda gång.... Mikes - God mat och en jäkla trevlig prick! Service, service.. Sofias Place - Sällan har man sett någon jobba så hårt och skratta så mycket samtidigt! Gästvänligt till tusen. Acropolis - Hit går du inte för matens skull utan för dom goda drinkarna och för att se vm-finalen i fotboll. Mycket trevlig personal trots att dom är lite gåpåiga ala medelhavet när du går förbi. Visar sig dock att även efter det att du slagit dig ner är intresset för dig som gäst fortfarande kvar och det är service fullt ut. Norr om Finiki Under the trees - En oas. Prova dom friterade Zucchini stavarna! Apela beach Tavernan - Service och hårt arbete präglade den ensamme servitören som gladeligen bjöd på en Mythos efter det att han fick förklarat varför jag hade papper i min bifteki. Utsikten är obetalbar. Amopi Cafe Amopi - Vid "small Amopi" ligger det en restaurang som överblickar stranden. Maten var typiskt grekisk, inget märkvärdigt. Dock infann sig en härlig semester känsla då man omgiven av palmer och akompanjerad av typiskt grek-blå inredning satt och blicka ut över havet och bara njöt.... Låt er väl smaka! |
|
||||
|
||||
![]()
När jag besökte Pigadia var en av de bästa tavernorna med kö av grekiska gäster Perivolos eller kanske var namnet Perigiali. Här åt vi många bra middagar. Mikes däremot hade trist turistanpassad mat men det är nu några år sedan så det verkar ha hänt en del.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det är nog den bästa och billigaste... Jörgen |
|
||||
|
||||
![]()
Det får ingen missa
![]() ![]() Och bra priser också. En lättare lunch för 4 pers (två vuxna + 2 bar) gick på 7 euro ![]() Barnen älskade och härja i vågorna på stranden också ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Oj. oj oj vad ni har legat i o ätit mestadels gott och dessutom delat med er av erfarenheterna. Känner att jag skulle behöva stanna längre än 2 veckor men man får hålla till godo med det. Kommer säkerligen inte bli besviken med så många härliga förslag. Är nu endast 9 dagar till take off så man börjar logga in så smått.
Jättetack allihop för era inlägg och fortsätt gärna. Jag tänker kolla fram till avresa. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|