![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Nej, buss finns inte. Jag skulle nog själv välja att inte bo längre bort än Oasis med en sexåring, vägen är rak och trist att gå.
Har inte bott på något av hotellen men träffade folk senast som bodde på Oasis och var fullt nöjda. Har ni tittat på badorten Ammopi som Apollo också har? Där är mycket barnvänligt, bussavstånd till Pigadia dagtid och tidig kväll, sen kan man ta taxi för 7 euro per väg. |
|
|
||||
|
||||
|
Ja, jeg tenkte på det samme som Inkfish...
Om Ladis & Oasis er alternativene så hadde jeg heller valgt Amoopi, kanskje uansett. Man trenger jo ikke reise inn til Pigadia hver kveld. Og strendene skal være mye bedere enn de i Pigadia, som Inkfish skriver Ia
|
|
|
||||
|
||||
|
Med en 6-åring skulle jag defintivt valt att bo i Amoppi där stränderna är mycket finare och miljön lugnare för ett barn. Bussturen in till Pigadia tar bara 10-15 min och det är enkelt att ta en taxi hem.
Eva |
|
|
|||
|
|||
|
Vi ska bo på Oasis, så det är kul att höra att folk har varit nöjda
Hur lång tid tar det att gå 1 km ungefär, om man går i "normal" promenadtakt?
Senast redigerad av inkfish den 2006-06-30 klockan 15:48. Anledning: för långt citat |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Det är en skön promenad på kvällen...
|
|
|
||||
|
||||
|
Jadå, det är ju bara skönt när man ätit och druckit... Jag har ofta gått i motsatt riktning - från tavernan Pelagos och in mot stan - och det är bara skönt med lite luft innan man lägger sig.
Det är egentligen värre att gå på dagen om det är riktigt hett. |
|
|
||||
|
||||
|
Det blir nog inget Karpathos...
Resorna dit i nästa vecka är slut. I alla fall från Göteborg som ligger oss närmast. Det ser kört ut... Tack alla ni för era inlägg och tips. Fantastisk entusiasm på detta forum. /Karlssons |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Men släpp Karpathos den här gången då och ta det som finns i stället. Man trivs ÖVERALLT i Grekland, det är det som är så jäkla konstigt
|
|
|
||||
|
||||
|
Jaaa!
Det blir en resa trots allt, fast vi fick nöja oss med en vecka, istället för två. Vi lyckades komma över ett hotell i Ammopi som verkar väldigt fint och till ett nedsatt pris dessutom. Karphatos here we come! |
|
|
||||
|
||||
|
Grattis, grattis!
![]() När åker ni? Gita med familj är i Amopi nu och stannar till den 13. Själva kommer vi ner till Pigadia på torsdag, den 6 juli. Äntligen!!! ![]() ![]() ![]() Karin utan resfeber än så länge....
|
|
|
||||
|
||||
|
Men grattis, åh vad kul! Lilltjejen kommer att stortrivas i Ammopi
- och ni föräldrar kommer att kunna slappna av mer eftersom allt är mer småbarnsvänligt än kring Pigadia (bad, trafik m m)
|
|
|
||||
|
||||
|
Grattis!
Det blir nok bra, og så får dere en liten smakebit av hvordan det er å bare kjøpe flygstol og ordne bosted selv.... Neste gang blir det kanskje både flere uker og flere øyer på dere også .. God tur! Ia , som har 4 uker igjen til Symi, Rhodos & Karpathos |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|