Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-28, 16:10
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Tankar om ö-luff i september?

Citat:
Ursprungligen postat av sabinita
- Vilken guidebok anser ni vara mest funktionell vid ö-luffning?
Utöver guiderna som finns här på Kalimera, som i sig är mycket bra sådana, finns det en guidebok som är just för den grekiska ö-världen. Den heter "Första Klass Reseguider: Grekiska Ö-världen" och kostar cirka 300 kr i bokhandeln. Jag har själv köpt den och rekommenderar den varmt. Det står mycket bra saker i den om Grekland och om varje ö.
Svara med citat
Gammal 2006-06-29, 16:37
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Vi var borta från mitten av augusti till mitten av september förra året. Vi fick vara med om grek- och italienar invasion, hörde man ett nordiskt språk så blev man förvånad. September är härligt, fortfarande varmt i vattnet, inte alls så mycket folk och god tillgång på rum, billigare priser. Det enda som var lite synd var att solen gick ner så tidigt

I år när vi var från slutet av maj till slutet av juni märkte man en stor skillnad. Mycket skandinavier, mer rumsraggare, mer folk och inte lika skönt väder som i september.

Jag har Vagabonds Athen och Kykladerna och Wilmas ö-luffa i Grekland, tycker att Wilma är bättre än Vagabond. Hört mycket gott om Lonley Planets fast den är ju på engelska. Rekomenderar också att köpa Kalimera CDn, den är suverän!

Trevlig resa!

/Alexandra
Svara med citat
Gammal 2006-06-29, 22:42
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Jag ville bara säga att vad bra med olika guider. För jag tycker precis tvärtom mot dig Alexandra, Vagabond är mycket bättre än Wilmas (då har jag Aten och Grekiska övärlden)

Jag gillar inte tonen i Wilmas, typ "Grekerna är ett högljutt folk som gillar att prata högt och röka inomhus på färjorna" (inte ett direkt citat men ungefär som jag minns det) snacka om generaliseringar, men de behandlar saker som inte alls står i Vagabonds guide, typ shopping.
Så det beror nog på vad man vill ha mest och det första intryck man fått av boken (sen fastnar det som stämmer överens med ens intryck bäst ju)

Sen den guide vi använde mest när vi var ute och reste var Jannes Naxosguide. Den var bra att ha när vi hyrde bil en dag. Eftersom vi var på "svensköar" och jag hade skaffat massor av info här behövdes egentligen inga guider.

/Marianne
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:31.