Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Djur & Natur

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-27, 15:50
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Sv: Fisk som bits!

[quote=Elisabet]Stenfisk finns inte i Medelhavet. Den anses vara världens giftigaste fisk, så jag tror nog du skulle ha mått sämre om du blivit biten av en sån. quote]

Tack Elisbet, ja jag tror nog jag mått sämre om det varit en sån! Var det du som ville ha pris på aprikoser och körsbär??
Svara med citat
Gammal 2006-06-27, 15:52
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina
Var det du som ville ha pris på aprikoser och körsbär??
JA Fast du kan ju skriva det i den tråden (om du hittar den, jag minns inte själv var den ligger)
Svara med citat
Gammal 2006-06-27, 16:17
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

JOPPAN: det låter som det, fisken bet mig mellan lilltån och tån brevid... fast på insidan av lilltån........ låter som det du skrev!
ELISABET: körsbär allt från 2.50€ till 5.99€, säkert beroende på sorter. köpte goda i piraeus saluhall, du vet där fisk o kött säljs också.
aprikoser; 1.50€ - 2.50€
Svara med citat
Gammal 2006-06-27, 16:18
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Har ingen aning om vilken fisk det var. Låter märkligt att fisken skulle ligga under sanden. Hur som helst så kostade körsbären mer än 4 euro kilot och aprikoser och persikor strax under eller över 3 euro. Orkar inte leta fram den rätta tråden så du får ta det här.

Eva
Svara med citat
Gammal 2006-06-27, 17:33
babsans avatar
babsan babsan är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

En väninna till mej, blev biten av en fisk, för några år sedan på Koufinissi. Foten svullnade upp och hon uppsökte läkare. Hon fick några piller att äta. Hon fick inte vistas solen och inte dricka alkohol. Efter några dagar åkte hon tillbaka Santorini, men svullnaden gick inte ner och tån blev svart. Hon uppsökte läkare igen och hon fick mer piller att äta.

Jag träffade henne när hon kom hem, 2 veckor efter hon hade blivit biten och då hade svullnaden i alla fall gått ned, men tån var fortfarande svart.
Läkaren nämnde att det var antagligen en fisk som ligger i sanden. Namnet på fisken har jag glömt, men jag ska fråga henne nästa gång jag pratar med henne.

Hon förlorade 2 veckor av sin 3-veckorsresa p.g.a detta.

Barbro
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:44.