![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Oj! Hur hinner ni bara göra av med så mycket...
Tycker vi ändå kostar på oss mycket...men. Frukosten är ju inte dyr, kostar väl 3 för oss båda.. och sen scootrar man ner till någon lämplig vik och snorklar, har med vatten och frukt, ibland blir det glass, men... det blir inte många spänn. Oftast äter vi ingen mat mitt på da'n, det är för varmt och man är inte hungrig efter all frukt.. så det blir mat framåt kvällen. Leros är iofs billigt, troligen på grund av att det inte är en utpräglad turistö. jag tror det dyraste vi ätit kostade runt 17-18 EUR, med dricka, men oftast kostar det mindre.. Man blir lätt "stamkund" på restauranter, är man tillbaka andra gången, så prutar de... "Ah, det bjuder vi på" "Vill ni inte ha en drink, på huset?" Och sen när notan ska göras upp, så rundar de neråt.. Så, då får man lägga till lite extra tip.. Och det är klart, det blir väl nån liten öl eller Irish på kvällskanten, men det är också billigt..( prisvärt!)
Senast redigerad av Mats Fredsson den 2006-06-27 klockan 13:27. |
|
|
||||
|
||||
|
Priset på färskpressad apelsinjuice var på Samos. Det var billigare på Fourni men exakt pris minns jag inte. Hutlöst dyrt men jag kan bara inte låta bli. Då hoppar jag hellre över retsinan om jag måste välja.
Noterade som jag kanske skrivit i ett annat inlägg att maten var dyrast på Samos, lite billigare på Patmos och kanske ännu något billigare på Fourni. En liten yoghurt Total är dyrare på både Samos och Patmos än vad den kostar på vår centrala ICA-butik som har en del grekiska produkter. Frukt är också extremt dyrt och fetaosten kostar som här hemma. Måste vara svårt för grekiska barnfamiljer att klara hushållssbudgeten. Eva |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Uppenbarligen och iofs föga förvånande är lunchvanorna och övrigt tavernasittande avgörande för dagskassan. Helt klart är det inte heller ovanligt med en förbrukning på ett genomsnitt under 40€ per dag och person inklusive allt (utom själva resan). Barnfamiljerna som skrev i början av tråden hade lägre kostnader, men till det bidrar nog framförallt boendekostnaden eftersom de är flera. En picnic, oavsett var, är för övrigt bland det bästa jag vet. Och OJ så mycket gott man kan äta! |
|
|
||||
|
||||
|
Får man migrän utan babymatning, alltså mat var fjärde timme, är valet lätt
Jag betalar hellre för god tavernamat än släpar picknick i en kylväska på moppe, faktiskt. Ryggsäcken är fullpackad redan utan mat, där går bara frukt och vatten i. Och äter man tavernalunch hinner man dessutom med fler goda rätter under en resa . En greksallad med ytterligare nåt litet fat till eller en vällagad omelett med bröd är underbar lunch.
|
|
|
||||
|
||||
|
Den del av tråden som handlade om solstolar m m är flyttad till Kafé Kalimera.
inkfish/moderator |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|