Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-26, 09:35
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: 2 veckor på Naxos-enbart?

Vi är just hemma från en tur där vi tillbringade 4 dagar på Naxos. Min son, som är 9, kom just in här och sa "du kan ju säga att det lät som en dubbad barnfilm på Naxos". Det var så att barnen reagerade, man var i Grekland, men hörde svenska överallt. Nu är det nog mest extremt i juni. Det är ju inte i så många länder man har semester då.

Om ni ska bada och vill ha det lite mindre ordnat - ta er långt ut på Plaka stranden förbi Three Brothers mot Plaka camping. Där finns det inte så mycket solstolar, stranden är bredare och sanddynerna breder ut sig. Sen är det säkert ännu "vildare" söderut, men det hann vi inte med den här gången.

/Marianne
Svara med citat
Gammal 2006-06-26, 10:33
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av mkh
Min son, som är 9, kom just in här och sa "du kan ju säga att det lät som en dubbad barnfilm på Naxos".
Underbar kommentar.

Greklandsäventyret Det stora blå - nu dubbad till svenska.
Svara med citat
Gammal 2006-06-26, 14:04
l8 l8 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av mkh
Om ni ska bada och vill ha det lite mindre ordnat - ta er långt ut på Plaka stranden förbi Three Brothers mot Plaka camping. Där finns det inte så mycket solstolar, stranden är bredare och sanddynerna breder ut sig. Sen är det säkert ännu "vildare" söderut, men det hann vi inte med den här gången.

/Marianne
Men.... Plaka camping ligger ju före Three Brothers (om man kommer från stan)??
Svara med citat
Gammal 2006-06-27, 16:22
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Citat:
Ursprungligen postat av l8
Men.... Plaka camping ligger ju före Three Brothers (om man kommer från stan)??
Det trodde jag också, men det är Maragas camping som kommer före. Plaka camping ligger några hundra meter bortanför Three Brothers.

Efter Maragas camping är det ganska tätt med hotel, någon "supermarket" och några resturanger, och solstolar på stranden, sen blir det tomt ett tag, Three Broters kommer, en minimarket, tomt ett tag till, sen kommer Plaka Camping. Efter det har jag ingen koll, men jag inbillar mig att det glesar ut med civilisation ju längre söderut man kommer.

Försökte lägga in en bild, men jag antar att jag måste lära mig det där med länkar... Det är iallafall fint nedanför minimarketen: sanddyner, naturstrand, några solstolar i horisonten och lite folk (iallafall i juni).

/Marianne
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:35.