![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Greker är så sköna människor
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I början på greklandsemestern kommer ja gpå mig själv att "irriteras" av saker typ den på bilden, efter några dagar på plats önskar jag att vi alla kan ta med oss en del av grekiska tänkandet hem.
Allting fungerar ju, fast lite annorlunda, men vi svenskar har väl tagit på oss rätten att göra allt på rätt sätt ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Att allt fungerar är nog en sanning med STOR modifikation. Fråga en grek hur hans senaste myndighetskontakt var, t ex
![]() Men jag vill understryka att syftet med den här tråden är LÄTTSAMT och att det inte är min avsikt att hänga ut greker som idioter. Själv irriteras jag inte ens när jag ser sånt - jag noterar det och konstaterar att jag än en gång sett ett utslag av den grekiska individualismen. |
|
||||
|
||||
![]()
Den bilden kunde du ju ha sparat till fototävlingen
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag älskar denna typ av "felparkering" !! Vill nog hävda att linjerna är feldragna! Dessutom var det nog skuggigt och bra där bilen stod!
I Rethymno i påskas kom vi till ett övergångsställe där det var en skylt som noga talade om att parkerade man här så blev bilen bortbärgad. Precis under skylten mitt på övergångsstället alldeles vid gatukorsningen stod en bil parkerad.... SÅ HIMLA SKÖNT!!!! Lissi - som parkerar lite bättre för hon har inte råd med böter! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Göran |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|