![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har nu tagit reda på hur stora minneskort vi har; det ena är på 512 MB och det andra på 1 GB (skriver man så? Gigabite!). Så det låter ju som om det ryms en hel del.
![]() Hm, ja kanske man skulle slå sig in på Kalimera-foto-tävling, inte omöjligt! Det största problemet är väl hur sjutton jag bär mig åt rent praktiskt, men det visar väl sig! ![]() Nu SKA jag slänga ner det sista i väskan och sen... ![]() ![]() ![]() Hej från Lena*. |
|
|||
|
|||
![]()
Lycka till med fotandet och ha en trevlig resa.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Trevlig resa! Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Det kostar ca. 4-5 euro att göra en digital transfer till CD-rom i vilken souvenir/ fotoaffär som helst. Fråga efter en hard cover, dvs. ett hårt fodral. Funkar bra i backpacken.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har gjort det en gång, för snart två år sedan, och då kostade det 7,50 €.
Jag hade med en egen cd-skiva, men den fick jag inte använda. Affären hade en maskin som kopierade innehållet på kamerans minneskort och brände det på en skiva. Den sparade bilderna i ett bildläsningsprogram som också lades på skivan och som installerades automatiskt i den dator skivan sedan användes i. Jag hade inget alternativ den gången; behövde bilderna snabbt, men ALDRIG MER kommer jag att använda mig av den servicen om den funkar på det viset. Irriterande är bara förnamnet! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
När du lagt i CD:n och den börjar installera avbyter du bara. Sedan öppnar du CD:n, oftast i drive F: eller G: via Start - Den här datorn, och kopierar bilderna till det program du vill använda. Då slipper du det andra programmet. Peter |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sedan irriterade jag mig på att jag tvingades betala för att de nödvändigtvis skulle använda en trög och besvärlig maskin istället för en enkel vanlig kortläsare o cdbrännare (som det fanns flera av i butiken men inte till det ändamålet ![]() Slutligen irriterade jag mig förståss på programvaran som inte bara tog plats på skivan utan dessutom var dålig enligt min smak och till ytterligare irritation innehöll en massa reklam - och som jag naturligtvis var tvungen att betala för. Men framförallt irriterade jag mig på att jag tvingades installera den i datorn. Det gick inte heller att göra som du föreslår, alltså avbryta programinstallationen och sedan kopiera bilderna på vanligt sätt till datorn, jag provade det. När programvaran väl var installerad gick det förståss att spara bilderna på hårddisken och se dem i valfritt bildvisningsprogram. Men det var ju då det. Mycket digital skit och biologisk ilska blev det för €7:50. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
![]() ![]() ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dessutom: eftersom det var ett par bilder som jag snabbt behövde mejla hade jag frågat hotellägaren som jag bodde hos om jag kunde få låna hans dator, vilket han vänligen lät mig göra. Så första gången det hände var i den - en gammal härk med grekiskt windows 98 och jag förstod inte ett yota. Det tog en hel kväll (kändes det i alla fall som) att förstå hur jag skulle få bort programeländet - och sedan gick strömmen på hela ön (som för övrigt börjar på til och slutar på os och är känd för sina elavbrott...) - innan jag hade slutfört avinstallationen. Hur stora är oddsen att jag var glad efter det????? (Fotoaffären med den jäkla maskinen fanns dock på närliggande större ö, skivan hade jag fixat kvällen innan och sedan tagit morgonbåten.) |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och nej det var inte grekiskt, det var K***k. Citat:
Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det låter som en tråkig erfarenhet, men jag kan glädja dig med att det i alla fall inte är så varje gång!
![]() Ruby |
|
||||
|
||||
![]()
Om man har 1 Gb kort, då är det väl bättre att använda DVD, någon som vet om den möjligheten också finns?
// Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Hvis det koster 7 euro å få bilder lagt over på cd, skal man ikke gjøre det så mange ganger før det lønner seg å heller kjøpe flere minnekort...
Jeg har 6 - 7 minnekort i ulik størrelse, og det pleier å holde. (Jeg tar masse bilder). Det er en "investering" til å begynne med, med kortene holder jo "evig". Når jeg kommer hjem laster jeg bildene over på dobbelt sett cd'er, ett sett til å ha hjemme og ett på kontoret som back-up. I tillegg framkaller jeg nesten alle bildene og lager album m bilder, tekst og ting jeg har samlet på reisen, så det er en omfattende (men trivelig) jobb. |
|
|||
|
|||
![]()
Vem sa att datorer sparar tid?
![]() ![]() ![]() Som kommer köpa flera extraminnen efter ha läst ovanstående. birgitta |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|