![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vårt vanliga rena kranvatten, petflaskevatten smakar ju ingenting
![]() Yeasou ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Här är en till som absolut inte saknar NÅGOT av det jag har hemma när jag är i Grekland. Och absolut INTE TV och tidningar...
Det är ju det som är en stor del av tjusningen med resan, att sen tycka att det är lite skönt att ha "det vanliga" hemma när man är tillbaka. Jag älskar grekiska neskaffet, vattnet på flaska, köpa brödet på bageriet varje morgon etc...Inte ens den annars så obligatoriska filfrukosten saknar jag..den passar liksom inte in i Grekland. ![]() Att man sen längtar till grekiska varor när man är hemma beror naturligtvis på att man är så LÄNGE i Sverige mellan varven... ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Avgörande för den här frågan är ju hur länge man brukar vara i Grekland, eller hur?! Jag vet flera saker som jag TROR att jag skulle sakna om jag var där länge.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror att Jannes fråga om vad vi/OM vi saknar något gäller just oss som är 1-3 veckor var gång vi är i Grekland ..
Stannade vi månadsvis så saknade vi nog både det ena och det andra kanske! Lissi - som just nu saknar hela Grekland |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kranvatten ![]() Men det är mest för att slippa bära på alla tunga flaskor ![]() Barbro ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|